Blar i DMMH Brage på tittel
Viser treff 236-255 av 1214
-
The Content of Norwegian Primary Physical Education: Teachers’ Perspectives on Possibilities and Barriers
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Physical education (PE) in Norway and other countries has been criticized for its emphasis on sports, leading to a misalignment between curriculum intentions and classroom practices. Under-standing the perspectives of PE ... -
Contributions to Sustainability through Young Children’s Nature Play: A Systematic Review
(Peer reviewed; Journal article, 2021-07-02)Nature play with young children has been criticized for lacking the transformative power necessary for meaningfully contributing to sustainability issues. The purpose of this systematic review was to identify outcomes ... -
Danning gjennom historie og tradisjonsformidling i barnehagen
(FoU i praksis 2012;, Chapter, 2013) -
Dans som kunstform i barnehagen
(Bachelor thesis, 2021)Ut fra mine tanker om hva dans som kunstuttrykk i barnehagen er og kan være, var det naturlig for meg å undersøke dette nærmere i mitt bachelorprosjekt. Jeg ville undersøke hva dansen kan gjøre med barn og hvordan barna ... -
"Danse i lag med dåkk!?" : musisk utfoldelse blant barn i alderen 1-3 år
(DMMHs publikasjonsserie;2008:1, Book, 2008) -
De minste barna med spesielle behov
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan de minste barna med spesielle behov sees og møtes i barnehagens toddlerkultur? -
De minste barnas estetiske uttrykk & opplevelser i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan personalet møte de minste barnas estetiske uttrykk og opplevelser i formelle og uformelle aktiviteter? -
De minste barnas tilknytning i barnehageoppstart
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan personalet bidra til at de minste barna får en trygg tilknytning til barnehagen, og hvilke tanker har ulike yrkesgrupper rundt dette tema? -
De minste barnas utøvelse av empati : på hvilken måte utøver de minste barna empati og omsorg for hverandre?
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: På hvilken måte utøver de minste barna empati og omsorg for hverandre? -
De stille barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan dramapedagogisk kunnskap bidra til å hjelpe de så kalte «stille barn» i barnehagen, til å bli mer synlige? -
«De var redde for å gjøre vondt verre»: Bearbeiding av barns sorgreaksjoner med utgangspunkt i bildeboka som kommunikasjonsmiddel
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilken betydning bildeboka kan ha som kommunikasjonsmiddel i barns sorgbearbeiding i barnehagen? -
De voksnes rolle i flerspråklige småbarns andrespråkutvikling: Hvordan støtter de voksne i én barnehage småbarns andrespråkutvikling i hverdagssituasjoner ?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: -
De yngste barna, barnehagens rom og lekemateriell
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan er innredningen tilrettelagt de yngste barnas lek og samspill -
De yngste barnas bruk av overgangsobjekter i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hva tenker noen barnehagelærere om bruken av overgangsobjekter for de yngste barna, og hvordan blir bruken av dette praktisert? -
De yngste barnas estetiske væremåte
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan barnehagens rom berike de yngste barnas estetiske væremåte? -
De yngste barnas kroppslige kommunikasjon og evne til medvirkning
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan jobbes det med de yngste barnas mange kommunikasjonsformer i barnehagen? -
De yngste barnas kroppslige uttrykk
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: På hvilken måte imøtekommes de yngste barnas kroppslige uttrykk? Hvordan forstås og tolkes de? -
De yngste barnas lek
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilken rolle har barnehagelæreren i de yngste barns spontane lek i barnehagen? -
Deltakelse og interaktivitet i scenekunst for barn. Innledning
(Chapter, 2017)Som startpunkt for boken velger vi å presentere våre faglige perspektiver på interaktive dramaturgier i scenekunst for barn. Perspektivene presenteres i den hensikt å skape koblinger mellom teori og praksis i feltet kunst ... -
*Dem & oss = vi.....eller?
(Bachelor thesis, 2022)Valget av temaet ble gjort ut fra engasjementet mitt, og inspirasjonskildene mine, og jeg ønsket å velge en problemstilling som jeg kunne knytte opp mot fordypningen jeg har tatt disse tre studieårene. Når jeg begynte å ...