• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på tittel 
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i DMMH Brage på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 193-212 av 810

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Early Childhood Teacher or Leader? Early Childhood Directors’ Perceptions of Their Identity 

      Granrusten, Per Tore (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      This article is part of the project on ‘Leadership for Learning: Challenges for Early Childhood Education and Care (ECEC) Institutions in Norway’, funded by The Research Council of Norway. The publication of the full report ...
    • The educational context in expert assessments. A study of special education documents of children in ECEC institutions 

      Franck, Karianne (Peer reviewed; Journal article, 2021-08)
      The aim of this study was to critically examine how expert assessment documents describe and assess the early childhood education and care (ECEC) context in reports about a child’s need for special educational support. ...
    • Eiers styringsressurser som rammebetingelse for styrers ledelse i barnehagen 

      Holst, Vera (Master thesis, 2019)
    • Eksperimenter og de yngste barna: Hvordan kan barnehageansatte arbeide for å avle undring og nysgjerrighet for naturfaglige fenomener ved bruk av eksperimenter blant de yngste barna i barnehagen 

      Lehne, Kristin (Bachelor thesis, 2020)
      Rammeplan for barnehagen (heretter omtalt som rammeplanen) har et stort fokus på barns nysgjerrighet rundt naturfenomener, noe som gjør mitt tema og problemstilling relevant for dagens barnehage. Det står blant annet at ...
    • Eksperimentering med naturfenomen i barnehagen: en bacheloroppgave om barns undring, glede og engasjement over naturvitenskapelige eksperimenter 

      Hammer, Ingrid Strøm (Bachelor thesis, 2020)
      Eksperimenter og praktiske aktiviteter i skolen har vekket stor realfaglig begeistring hos meg. Jeg syns det er spennende å utforske forskjellige fenomen, samt gjennomføre ulike eksperimenter og forsøk. Plutselig kan det ...
    • Emerging empowerment of international students: how international student literature has shifted to include the students’ voices 

      Page, Alexander Gamst; Chahboun, Sobh (Peer reviewed; Journal article, 2019)
      Social isolation has been a central focus within international student research, especially with regard to international/host national relations. While a worthy area of study, we argue that the sheer volume of such research ...
    • Empathic Expressions among Three-year-olds in play and interaction in ECEC institutions in Norway: Bodily empathic Expressions ourposed for peers' wellbeing and confirming relationships. 

      Nergaard, Kari (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      This article is based on video observations of three-year-old children’s empathic expressions in the context of playful interactions in Early Childhood and care institutions (ECEC) in Norway. The data were analysed within ...
    • En barndom varer livet ut 

      Klavestad, Vilde Elisabeth (Bachelor thesis, 2021)
      I løpet av en barnehagehverdag vil barna kjenne på mange ulike følelser. Dette medfører at de vil ha et behov for en voksen med et varmt hjerte og et kaldt hode, som kan stå i disse følelsene sammen med dem. Sommeren nærmer ...
    • En kvalitativ studie av barns oppfatning av den gode tur i natur 

      Ovesen, Morten (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: «Hva mener barna er en god turopplevelse?»
    • En kvalitativ studie om barnehageansattes erfaringer med barns mestringsopplevelser i barnehagens uteområde 

      Gundersen, Annette (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvilke erfaringer har ansatte i barnehagen med mestringsopplevelser hos barn i barnehagens uteområde ?
    • En måte å bruke litteratur for å utvikle literacy hos små barn 

      Brandt, Silje Helen (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan barnehagepersonalet benytte et litteraturformidlingsprosjekt for å fremme 3-åringers literacy?
    • En musikers møte med de yngste barna i barnehagen. Om ikke å vite på forhånd hvilke ideer som kan komme til å fungere 

      Sæther, Morten (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Hensikten med studien som presenteres i denne artikkelen er å utforske hvordan en musiker, to barnehagelærere og en forsker og kunstpedagogisk veileder forstår en musikers musikalske møter med de yngste barna i barnehagen. ...
    • En oppgave om barnehagens uteområder 

      Eriksen, Ingvill (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Er det forskjell i barns fysiske lek i barnehager med ulikt uteområde?
    • Encountering God in the theologies of Paul Tillich and Karl Rahner 

      Bjørnaas, Therese Marie Ignacio (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      Widely regarded as the most influential theologians of the 20th century, Paul Tillich and Karl Rabner are existentialists rooted in the tradition of classical German idealism. Although they come from two different religious ...
    • Endringsarbeid 

      Lian, Tonje Gården (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan arbeider styrer med endringsarbeid i barnehagen? Hvilken innvirkning har dette på personalgruppa?
    • Endringsarbeid 

      Jakobsen, Marte Flatøy (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan personalet ta hensyn til de yngstes medvirkning i et endringsarbeid?
    • Er Anne også jord? : hverdangssamtalen mellom barn og voksne i uterommet 

      Norum, Oda Nygård (Bachelor thesis, 2016)
      Problemstilling: Hva kan hverdagssamtalen mellom barn og voksne i uterommet bety for barns utvikling av kunnskap på ulike områder?
    • Er du redd når barnet ditt leker? : Hvilke oppfatninger har foresatte av risikofylt lek? En sammenligning av naturbarnehage og ordinær barnehage. 

      Bjerkestrand, Marte (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvilke oppfatninger har foresatte av risikofylt lek? En sammenligning av naturbarnehage og ordinær barnehage.
    • Er jeg musikalsk? Barnehagelærerstudenters oppfatning av egen musikalitet 

      Torgersen, Jan Ketil; Sæther, Morten (MusPed: Research;, Chapter, 2021)
      This article presents results from a quantitative study of Early Childhood Education and Care (ECEC) student teacher’s relationship to music and musicality. Survey data was collected among first-year students at a university ...
    • Ergonomi i barnehagen 

      Bromset, Therese Kirknes (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan jobber en småbarnsavdeling i en barnehage med ergonomi i hverdagssituasjoner?

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit