Browsing DMMH Brage by Title
Now showing items 240-259 of 1220
-
Danning gjennom historie og tradisjonsformidling i barnehagen
(FoU i praksis 2012;, Chapter, 2013) -
Dans som kunstform i barnehagen
(Bachelor thesis, 2021)Ut fra mine tanker om hva dans som kunstuttrykk i barnehagen er og kan være, var det naturlig for meg å undersøke dette nærmere i mitt bachelorprosjekt. Jeg ville undersøke hva dansen kan gjøre med barn og hvordan barna ... -
"Danse i lag med dåkk!?" : musisk utfoldelse blant barn i alderen 1-3 år
(DMMHs publikasjonsserie;2008:1, Book, 2008) -
De minste barna med spesielle behov
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan de minste barna med spesielle behov sees og møtes i barnehagens toddlerkultur? -
De minste barnas estetiske uttrykk & opplevelser i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan personalet møte de minste barnas estetiske uttrykk og opplevelser i formelle og uformelle aktiviteter? -
De minste barnas tilknytning i barnehageoppstart
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan personalet bidra til at de minste barna får en trygg tilknytning til barnehagen, og hvilke tanker har ulike yrkesgrupper rundt dette tema? -
De minste barnas utøvelse av empati : på hvilken måte utøver de minste barna empati og omsorg for hverandre?
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: På hvilken måte utøver de minste barna empati og omsorg for hverandre? -
De stille barn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan dramapedagogisk kunnskap bidra til å hjelpe de så kalte «stille barn» i barnehagen, til å bli mer synlige? -
«De var redde for å gjøre vondt verre»: Bearbeiding av barns sorgreaksjoner med utgangspunkt i bildeboka som kommunikasjonsmiddel
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilken betydning bildeboka kan ha som kommunikasjonsmiddel i barns sorgbearbeiding i barnehagen? -
De voksnes rolle i flerspråklige småbarns andrespråkutvikling: Hvordan støtter de voksne i én barnehage småbarns andrespråkutvikling i hverdagssituasjoner ?
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: -
De yngste barna, barnehagens rom og lekemateriell
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan er innredningen tilrettelagt de yngste barnas lek og samspill -
De yngste barnas bruk av overgangsobjekter i barnehagen
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hva tenker noen barnehagelærere om bruken av overgangsobjekter for de yngste barna, og hvordan blir bruken av dette praktisert? -
De yngste barnas estetiske væremåte
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan barnehagens rom berike de yngste barnas estetiske væremåte? -
De yngste barnas kroppslige kommunikasjon og evne til medvirkning
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan jobbes det med de yngste barnas mange kommunikasjonsformer i barnehagen? -
De yngste barnas kroppslige uttrykk
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: På hvilken måte imøtekommes de yngste barnas kroppslige uttrykk? Hvordan forstås og tolkes de? -
De yngste barnas lek
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilken rolle har barnehagelæreren i de yngste barns spontane lek i barnehagen? -
Deltakelse og interaktivitet i scenekunst for barn. Innledning
(Chapter, 2017)Som startpunkt for boken velger vi å presentere våre faglige perspektiver på interaktive dramaturgier i scenekunst for barn. Perspektivene presenteres i den hensikt å skape koblinger mellom teori og praksis i feltet kunst ... -
*Dem & oss = vi.....eller?
(Bachelor thesis, 2022)Valget av temaet ble gjort ut fra engasjementet mitt, og inspirasjonskildene mine, og jeg ønsket å velge en problemstilling som jeg kunne knytte opp mot fordypningen jeg har tatt disse tre studieårene. Når jeg begynte å ... -
Demokrati i barnehagen: å lage spor i snøen er å være på sporet til samspill. En fenomenologisk hermeneutisk studie fra utelivet i en småbarnsavdeling
(Master thesis, 2019)Problemstilling: Hvordan kan samspill i vinter- og naturmiljø fremme demokrati for de minste i barnehagen. -
Demokrati og likestilling i uteleken : er uteleken i barnehagen påvirket av barnas kjønn?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Er uteleken i barnehagen påvirket av barnas kjønn?