• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på tittel 
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i DMMH Brage på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 810

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • 1 åringen – Trygg oppstart 

      Isbrekken, Marita (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan jobber barnehagen med å legge til rette for og i vareta 1åringens behov for trygghet i oppstartsfasen?
    • 1-3 åringers uteaktivitet om vinteren 

      Sando, Ole Johan; Lysklett, Olav Bjarne (FoU i praksis 2011;, Chapter, 2012)
    • 4-6 year-old Children's Experience of Subjective Well-being and Social Relations in ECEC institutions. 

      Sandseter, Ellen Beate Hansen; Seland, Monica (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      There is a need for research about children’s perspectives on their everyday lives in Early Childhood Education and Care (ECEC) institutions, using methods that involves the children themselves and takes their voices ...
    • A Continuum Deconstructed: Exploring how Day-care Staff’s Discursive Practices Construct Children as Possibly Impaired 

      Franck, Karianne (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Based on interviews and fieldwork in Norwegian day-care institutions, I examine day-care staffs’ descriptions of children suspected of, but not (yet) diagnosed as, having impairments. The main research question is: how do ...
    • A Phaedrus baroque art of maintenance or constant fabulating qualia becoming quality 

      Reinertsen, Anne Beate (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      This article is crafted through three scenes, through which the author tries to imagine quality as something that is third space, semiotic, plasticity, eternal, and simultaneously something solid and obviously good here ...
    • Affekt : små barns møte med en teaterforestilling 

      Gjertsen, Dag Arnesen (Bachelor thesis, 2015)
      Problemstilling: Hvilken rolle spiller affekt i små barns møte med forestillingen De røde skoene?
    • Alder og IKT i barnehagen 

      Berg, Jørgen (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan stiller ulike barnehagemiljø seg til bruken av IKT i barnehagen, hvilken kompetanse har de og hvilke holdninger har de til det?
    • Aldershomogene barnegrupper 

      Hansen, Fredrik Kvinge (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan aldershomogen organisering påvirke det pedagogiske innholdet?
    • Alvorlig sykdom i barnehage og skole. Ivaretakelse av den pårørende barnegruppa 

      Brun, Eirin (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan man som barnehagelærer eller kontaktlærer arbeide med en barnegruppe dersom et av barna blir alvorlig syk, og blir borte fra gruppa over en lengre periode?
    • Andrespråklig utvikling gjennom det musikalske fellesskapet: Musikk som språkopplæring til minoritetsspråklige barn 

      Nervik, Marthe (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan musikk hjelpe minoritetsspråklige barn med å tilegne seg norsk?
    • Ankomst i barnehagen 

      Moe, Marte (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan jobber barnehagen med at alle barn skal bli sett, respeektert og få den hjelp og støtte de har behov for ved ankomstsituasjoner i barnehagen
    • Ansattes bidrag til femåringers språklæring i barnehagen 

      Semundseth, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Barns språklæring står sentralt i dagens norske barnehage. I denne hermeneutiske studien setter jeg søkelyset på hvordan fire ansatte oppfatter at de bidrar til femåringers språklæring i barnehagen innenfor rammene av ...
    • Ansattes forståelse av begrepet medvirkning 

      Rambøl, Ina Nicoline (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan forstås og praktiseres begrepet medvirkning av ansatte på småbarnsavdelinger?
    • Ansattes vurdering av barns trivsel i barnehagen 

      Bjørgen, Kathrine; Moe, Børge (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Rammeplan for barnehagen vektlegger at barnehagen skal bidra til barns trivsel, men det er uvisst hvordan ansatte i barnehagen vurderer ulike faktorers betydning for barns trivsel. Et spørreskjema ble sendt til 25 norske ...
    • Arbeid med følelser i barnehagen 

      Johannessen, Linnea Hoff (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan en personalgruppe bruke et «følelsebord» for å arbeide med barns følelser ?
    • Arbeid med kulturelt mangfold: diskriminerings- og rasismeforebyggende? 

      Vartdal, Victoria Løkkeberg (Bachelor thesis, 2021)
      Enhver bacheloroppgave sentrerer seg rundt en problemstilling som omhandler temaet man har valgt å ta for seg (Bergsland & Jæger, 2014, s. 58). Da jeg skulle velge problemstilling gikk jeg mye frem og tilbake for å komme ...
    • Associations between Children’s Risky Play and ECEC Outdoor Play Spaces and Materials 

      Hansen Sandseter, Ellen Beate; Sando, Ole Johan; Kleppe, Rasmus (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Children spend a large amount of time each day in early childhood education and care (ECEC) institutions, and the ECEC play environments are important for children’s play opportunities. This includes children’s opportunities ...
    • Avdelingsmøtet - en viktig kommunikasjonsarena i barnehagen? 

      Modell, Ann-Kristin (Bachelor thesis, 2020)
      For å kunne forske frem svar måtte jeg ta utgangspunkt i et tema og en problemstilling, dette skulle være et grunnfeste i forskningen som kunne fortelle hva det var jeg ville finne svar på. Underveis gjennom både innsamling ...
    • Balansert risikostyring - betydningen av styrers arbeid. 

      Jektvik, Andrea Wedø (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hvilken betydning har styrerens arbeid, for at organisasjonen skal jobbe forebyggende med ulykker, uten å begrense barns utvikling gjennom risikofylt lek?
    • Barn har melodi : hvordan kan musikk være en kommunikasjonsform med de yngste barna i barnehagen? 

      Engberg, Hilde Synøve (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: Hvordan kan musikk være en kommunikasjonsform med de yngste barna i barnehagen?

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit