• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på tittel 
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i DMMH Brage på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 551-570 av 810

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Observasjones betydning i den profesjonelle praksis 

      Frønes, Mona (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Denne artikkelen presenterer tre barnehagelæreres forståelse rundt observasjon, og hvordan de bruker observasjon i egen profesjonelle praksis. Fremstillingen er i hovedsak basert på ulike teoretiske tanker fra Michel ...
    • Om fysiskmotorisk lek og inkludering : på hvilken måte kan fysiskmotorisk lek fungere som inkluderingsfaktor for flerspråklige barn? 

      Lockert, Christian Alexander (Bachelor thesis, 2016)
      Problemstilling: På hvilken måte kan fysiskmotorisk lek fungere som inkluderingsfaktor for flerspråklige barn?
    • Omsorg for sorg: tegning som hjelpemiddel for bearbeiding av sorg 

      Valskrå, June Mellingen (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan man legge til rette for at barn kan bearbeide sorg gjennom tegning?
    • Omsorg i møte med de yngste barna i barnehagen: Man må være til stede i de øyeblikkene som er der, man må ha hodet sitt og hjerte sitt på plass, for kvalitet er en ferskvare og det kan vi aldri stoppe og arbeide med 

      Flåtten, Vilde Kongsrud (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hva legger personalet i begrepet omsorg og hvordan arbeider de med dette gjennom barnehagens rutinesituasjoner?
    • Omsorgssituasjoner som vekker bekymring 

      Wermedal, Sandra Heggelund (Bachelor thesis, 2021)
      I dagens samfunn går nesten alle barn mellom 1-5 år i barnehagen. Som ansatt i barnehage har vi daglig kontakt med barn og deres foreldre. Vi arbeider tett sammen med familier og arbeider for å ivareta barns lek, læring, ...
    • Omsorgssvikt 

      Sletten, Kristine Jonassen (Bachelor thesis, 2021)
      Ved valg av problemstilling var jeg veldig opptatt av å se på hvordan de ansatte arbeider sammen for å skape trygghet for barn som har blitt utsatt for omsorgssvikt. I 2017 ble livsmestring og helse en del av barnehagens ...
    • Oppleving av meistring hjå småbarn 

      Aa, Marlin (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Korleis kan barnehagen vere ein ressurs for meistringsopplevingar hjå dei minste barna?
    • Oppstart i barnehagen 

      Wist, Nina (Bachelor thesis, 2015)
      Problemstilling: På hvilken måte kan pedagogisk leder legge til rette for at små barns behov for tilknytning blir ivaretatt i oppstartsperioden?
    • Organisasjonskultur i barnehagen 

      Margrete Duna, Drage, MLMOP5900 (Master thesis, 2021)
      Denne oppgaven er sluttresultatet av et masterprosjekt med utgangspunkt i følgende problemstilling: «Hvordan vil endring i organisasjonskulturen påvirke pedagogenes rammebetingelser for ledelse?» Ledelse i barnehagen har ...
    • Organisering av spesialpedagogisk hjelp i barnehagen : ordninger, begrunnelser og dilemmaer 

      Groven, Berit (Chapter, 2017)
      Barn med behov for spesialpedagogisk hjelp har ifølge lov om barnehager en juridisk rett til slik hjelp. Spesialpedagogisk hjelp i barnehage handler både om omfang og innhold og kan organiseres på ulike måter. Dette kapitlet ...
    • Overgang Barnehage - Skole: Hvordan tilrettelegger samarbeidet mellom barnehage og skole for en trygg og god overgang? 

      Bärwald, Katja (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan tilrettelegger samarbeidet mellom barnehage og skole for en trygg og god overgang?
    • Overgang fra barnehage til skole: inkludering av foreldre i overgangen 

      Steigedal, Lill Anita (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling: Hvilke erfaringer har barnehagen og skolen med inkludering av foreldre i overgangen?
    • Overgangen barnehage - skole for minoritetsspråklige barn 

      Elder, Ingunn; Schram, Marianne (Bachelor thesis, 2021)
      Etter at jeg fant ut hvilket tema jeg skulle skrive om, gikk det ikke lang tid før problemstillingen også var på plass. I prosessen mot problemstillingen, gikk jeg gjennom flere offentlige dokumenter som omhandler overgangen ...
    • Overgangen barnehage skole – trygge relasjoner 

      Waagø, Lisa Bondø (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan barnehagelærere skape trygge relasjoner i overgangen barnehage skole?
    • Overgangen fra barnehage til SFO: Hvordan tilrettelegger SFO-leder for overgangen fra barnehagen til skole, med fokus på de første ukene i SFO? 

      Hoem, Marianne (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan tilrettelegger SFO-leder for oppstarten av de første to ukene før skolestart?
    • Overgangen fra barnehage til skole: på hvilke måter legger barnehage og skole til rette for trygghet i barns overgang til skolen? 

      Waadeland, Anne Steinsbekk (Bachelor thesis, 2020)
      I overgangen fra barnehage til skole går barn fra å være eldst til yngst, og de må forholde seg til et nytt fysisk miljø, men også til et nytt sosialt nettverk og en ny kultur. Som barnehagelærer har man et lederansvar for ...
    • Overgangen fra barnehagen til skolen: Barnehagelærerens tilrettelegging av lek og læring i det siste året i barnehagen 

      Emilsen, Ann Charlotte Hannes (Bachelor thesis, 2020)
      Temaet for dette bachelorprosjektet er overgangen fra barnehage til skole fordi jeg ønsket mer kompetanse om barnehagelærerens rolle for pedagogisk arbeid i det siste året i barnehagen. Temaet ble til etter at jeg leste ...
    • Parents of children with disabilities in Swaziland challenges and resources in a resilience perspective 

      Gunnestad, Arve; Dludlu, I.; Thwala, S.K. (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      This article explores how resilience is built into everyday life and how protective factors are used as tools of resilience by parents of children living with disabilities in Swaziland with particular attention given to ...
    • Parodi og det imaginære Afrika i en lesning av Rumpemelk fra Afrika 

      Alfheim, Ingvild Kristin; Fodstad, Cecilie Dyrkorn (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Denne artikkelen analyserer Erlend Loe og Alice Bjerknes Lima de Farias bildebok Rumpemelk fra Afrika (2012). Her foretar vi en tematisk analyse av det imaginære Afrika som presenteres gjennom hovedpersonens Afrika-reise. ...
    • På hvilken måte opplever barn risiko i barnehagen 

      Nergård, Jørgen (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling: På hvilken måte opplever barn risiko i barnehagen?

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit