• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på tittel 
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i DMMH Brage på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 4-23 av 810

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • A Continuum Deconstructed: Exploring how Day-care Staff’s Discursive Practices Construct Children as Possibly Impaired 

      Franck, Karianne (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Based on interviews and fieldwork in Norwegian day-care institutions, I examine day-care staffs’ descriptions of children suspected of, but not (yet) diagnosed as, having impairments. The main research question is: how do ...
    • A Phaedrus baroque art of maintenance or constant fabulating qualia becoming quality 

      Reinertsen, Anne Beate (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      This article is crafted through three scenes, through which the author tries to imagine quality as something that is third space, semiotic, plasticity, eternal, and simultaneously something solid and obviously good here ...
    • Affekt : små barns møte med en teaterforestilling 

      Gjertsen, Dag Arnesen (Bachelor thesis, 2015)
      Problemstilling: Hvilken rolle spiller affekt i små barns møte med forestillingen De røde skoene?
    • Alder og IKT i barnehagen 

      Berg, Jørgen (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan stiller ulike barnehagemiljø seg til bruken av IKT i barnehagen, hvilken kompetanse har de og hvilke holdninger har de til det?
    • Aldershomogene barnegrupper 

      Hansen, Fredrik Kvinge (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan aldershomogen organisering påvirke det pedagogiske innholdet?
    • Alvorlig sykdom i barnehage og skole. Ivaretakelse av den pårørende barnegruppa 

      Brun, Eirin (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan man som barnehagelærer eller kontaktlærer arbeide med en barnegruppe dersom et av barna blir alvorlig syk, og blir borte fra gruppa over en lengre periode?
    • Andrespråklig utvikling gjennom det musikalske fellesskapet: Musikk som språkopplæring til minoritetsspråklige barn 

      Nervik, Marthe (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan musikk hjelpe minoritetsspråklige barn med å tilegne seg norsk?
    • Ankomst i barnehagen 

      Moe, Marte (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan jobber barnehagen med at alle barn skal bli sett, respeektert og få den hjelp og støtte de har behov for ved ankomstsituasjoner i barnehagen
    • Ansattes bidrag til femåringers språklæring i barnehagen 

      Semundseth, Marit (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Barns språklæring står sentralt i dagens norske barnehage. I denne hermeneutiske studien setter jeg søkelyset på hvordan fire ansatte oppfatter at de bidrar til femåringers språklæring i barnehagen innenfor rammene av ...
    • Ansattes forståelse av begrepet medvirkning 

      Rambøl, Ina Nicoline (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan forstås og praktiseres begrepet medvirkning av ansatte på småbarnsavdelinger?
    • Ansattes vurdering av barns trivsel i barnehagen 

      Bjørgen, Kathrine; Moe, Børge (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Rammeplan for barnehagen vektlegger at barnehagen skal bidra til barns trivsel, men det er uvisst hvordan ansatte i barnehagen vurderer ulike faktorers betydning for barns trivsel. Et spørreskjema ble sendt til 25 norske ...
    • Arbeid med følelser i barnehagen 

      Johannessen, Linnea Hoff (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan en personalgruppe bruke et «følelsebord» for å arbeide med barns følelser ?
    • Arbeid med kulturelt mangfold: diskriminerings- og rasismeforebyggende? 

      Vartdal, Victoria Løkkeberg (Bachelor thesis, 2021)
      Enhver bacheloroppgave sentrerer seg rundt en problemstilling som omhandler temaet man har valgt å ta for seg (Bergsland & Jæger, 2014, s. 58). Da jeg skulle velge problemstilling gikk jeg mye frem og tilbake for å komme ...
    • Associations between Children’s Risky Play and ECEC Outdoor Play Spaces and Materials 

      Hansen Sandseter, Ellen Beate; Sando, Ole Johan; Kleppe, Rasmus (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Children spend a large amount of time each day in early childhood education and care (ECEC) institutions, and the ECEC play environments are important for children’s play opportunities. This includes children’s opportunities ...
    • Avdelingsmøtet - en viktig kommunikasjonsarena i barnehagen? 

      Modell, Ann-Kristin (Bachelor thesis, 2020)
      For å kunne forske frem svar måtte jeg ta utgangspunkt i et tema og en problemstilling, dette skulle være et grunnfeste i forskningen som kunne fortelle hva det var jeg ville finne svar på. Underveis gjennom både innsamling ...
    • Balansert risikostyring - betydningen av styrers arbeid. 

      Jektvik, Andrea Wedø (Bachelor thesis, 2012)
      Problemstilling: Hvilken betydning har styrerens arbeid, for at organisasjonen skal jobbe forebyggende med ulykker, uten å begrense barns utvikling gjennom risikofylt lek?
    • Barn har melodi : hvordan kan musikk være en kommunikasjonsform med de yngste barna i barnehagen? 

      Engberg, Hilde Synøve (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstilling: Hvordan kan musikk være en kommunikasjonsform med de yngste barna i barnehagen?
    • Barn i sorg 

      Nørstegård, Elianna Brøste (Bachelor thesis, 2021)
      Sorg er et vidt begrep, og det er mye jeg har hatt lyst til å undersøke rundt temaet. Jeg synes det har vært utfordrende å avgrense problemstillingen min, men for at ikke oppgaven skulle bli for omfattende har jeg tatt ...
    • Barn i sorg: på hvilke måter kan tegning brukes som en estetisk veiledningsprosess i sorgprosessen hos barn, og hva sier rammeplanen om sorg og krisehåndtering? 

      Wormdal, Julie Møller (Bachelor thesis, 2020)
      I rammeplanen fra 2017 blir ikke sorg nevnt. I stedet står det heller mer generelt under fagområdet livsmestring og helse og latent under de fleste andre fagområdene.. I rammeplanen står ordet sorg i rammeplanen fra 1997. ...
    • Barn i sorg: På hvilken måte kan barnehagepersonell støtte barn som opplever sorg etter dødsfall i nære relasjoner? 

      Wallmann, Lene-Mari Antonsen (Bachelor thesis, 2020)
      For å ikke gjøre forskningen for stor er det naturlig å gjøre noen valg for å avgrense bacheloroppgaven. Mitt overordnede tema er sorg. Forskningsspørsmålet er: På hvilken måte kan barnehagepersonell støtte barn som opplever ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit