• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i på tittel 
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
  •   Hjem
  • Blar i på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i DMMH Brage på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 788-807 av 810

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • De yngste barnas arbeid med leire 

      Moan, Brage Alexsander (Bachelor thesis, 2021)
      Jeg har i løpet av de siste årene fattet interesse for materialet leire. Det har blitt en lidenskap for meg privat, men også noe jeg har forsøkt å ta med meg videre inn i barnehagen. Når det kommer til valg av problemstilling ...
    • De yngste barnas mestring og samspill 

      Arneson, Vilde (Bachelor thesis, 2021)
      I barnehagehverdagen er dagene ofte travle med mange barn og kanskje for få ansatte. Det kan dermed oppleves utfordrende å se hvert enkelt barn, spesielt dersom de ikke har utviklet et verbalspråk de kan gjøre seg forstått ...
    • De yngste barnas samspill gjennom musikk: hvordan kan barnehagen styrke det sosiale samspillet mellom de yngste barna ved hjelp av musikk? 

      Forsland, Kine Amalie (Bachelor thesis, 2020)
      Musikk kan være et felles språk, og både barna og vi voksne trenger ikke store forutsetninger for å oppleve et fellesskap når det drives med musikk. «Opplevelser med kunst og kultur i barnehagen kan legge grunnlag for ...
    • De yngste barnas vennskapsrelasjoner i barnehagen: Hvordan kan barnehagelæreren legge til rette for å skape vennskapsrelasjoner blant de yngste barna gjennom lekedrama 

      Sørensen, Oda (Bachelor thesis, 2020)
      De mest sentrale temaene jeg vil skrive om i denne oppgaven vil derfor være voksenrollen, lekedrama og vennskap. Grunnen for at jeg vil fokusere på akkurat disse temaene kommer fra 9 års erfaring fra å spille i en teatergruppe, ...
    • De yngste barns bruk av overgangsobjekt: hvilken praksis har barnehagen når det gjelder barns bruk av overgangsobjekt gjennom barnehagehverdagen? 

      Jacobsen, Camilla (Bachelor thesis, 2020)
      Jeg ønsket å finne ut om praksisen i barnehagene og hva som påvirket denne praksisen. Derfor ble min problemstilling som følger: «Hvilken praksis har barnehagen når det gjelder barns bruk av overgangsobjekt gjennom ...
    • Å bli pedagogisk leder for første gang: «Hva kan du lære oss, du som er nyutdannet?» 

      Wesmajervi, Isabelle Hansen (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling: Hvordan oppleves det å bli pedagogisk leder for første gang? - hvordan kan man arbeide for å skape en positiv tilpasning? - hvilke utfordringer kan man møte i forhold til personal- og barnegruppen?
    • Å danse med toddlere 

      Enge, Alana (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvorfor og hvordan introdusere dans for toddlere i barnehagen?
    • Å dekke omsorgssvikt i barnehagen: Hvordan kan barnehagen avdekke og forebygge omsorgssvikt? 

      Myrann, Eli Bøch (Bachelor thesis, 2020)
      Mange barn lever i en risiko- eller omsorgssviktsituasjon, og barn som utsettes for ulike former for omsorgssvikt har større risiko for å utvikle fysiske og psykiske helseproblemer. Tall fra nasjonal undersøkelse viser at ...
    • Å forstå utagerende atferd - om å finne barnet og gå sammen med det 

      Lyder, Hanne Hjellnes (Bachelor thesis, 2020)
      Det er mange grunner til at det ble nettopp dette temaet. Mange av grunnene er barn som har gått i en barnehage jeg har jobbet i som vikar, assistent eller student, og som personalet har opplevd som utfordrende å forstå. ...
    • Å gjøre strategi: En case-studie av en barnehageleders arbeid med strategi i praksis 

      Iversen, Wencke Helgesdotter (Master thesis, 2018)
      Prosjektets problemstilling er; Hvordan gjør en barnehageleder strategi? Lederrollen i barnehagen har vært i endring de siste tiårene og det er et økt behov for utadrettet ledelse og strategisk ledelse. Barnehagelederen ...
    • Å inspisere barn til bruk av skapende materialer: en kvalitativ undersøkelse av barns bruk av kunsterisk materiell gjennom et kunstprosjekt i en barnehage. 

      Aslaksen, Siv Anita Risvik (Bachelor thesis, 2020)
      Det kan være mange faktorer som kan ha betydning for hvordan barn tar i bruk materialer som de har tilgjengelig i en barnehage, men jeg velger i denne oppgaven hovedsakelig å sette søkelys på erfaringer rundt nevnte ...
    • Å legge til rette for leseglede hos barn 

      Knutsen, Simen Nyhus (Bachelor thesis, 2021)
      I mine praksisperioder har alltid formidling av bøker vært sentralt i oppgavesettet og noe man kunne knytte til didaktisk prosesser, men på direkte spørsmål i de forskjellige barnehagene har fellesnevneren alltid vært at ...
    • Å lære flere språk samtidig. Hvordan kan personalet møte de yngste flerspråklige barna for å berike språkmiljøet i barnehagen? 

      Heireth, Emma (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan personalet møte de yngste flerspråklige barna for å berike språkmiljøet i barnehagen?
    • Å møte barnas dans 

      Flø, Karen Hammervik (Master thesis, 2021)
      Barns medvirkning er en rettighet forankret i både FNs barnekonvensjon, Norges barnehagelov og Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver, men undersøkelser viser at det både er et område det er praktisk vanskelig å ...
    • Å møte det fleirkulturelle Norge: korleis kan kulturkompetanse være avgjerande i dagens barnehage? 

      Aarønes, Vilde Brevik (Bachelor thesis, 2020)
      Det Norge vi lever i no er eit resultat av kontinuerleg globalisering og auka innvandring. Gjennom århundre med samhandling mello, ulike land, folkeslag og kulturar har nordmenn danna seg ei oppfatning av kva dette landet ...
    • Å skape gode leseopplevelser for barn 

      Wågan, Clara (Bachelor thesis, 2021)
      Lesing er noe jeg har hatt en interesse for hele livet, og jeg har brukt mye tid på lesing selv. Fra jeg kan huske har jeg blitt lest for av foreldrene mine, og jeg begynte raskt å ønske å lese på egenhånd. Gjennom tre ...
    • Å skape gode leseopplevelser for barn: en kvalitativ studie om hva barnehagelæreren vektlegger for å skape gode leseopplevelser for barn 

      Juul, Ingrid (Bachelor thesis, 2020)
      Jeg har hele livet vært glad i, og brukt mye tid på å lese. Noen av de tidligste barndomsminnene jeg har, dreier seg om stunder hvor jeg blir lest høyt for av nære omsorgspersoner. Gjennom mine tre år ved Dronning Mauds ...
    • Å skremme eller ikke skremme. En dokumentanalyse om skumle fortellinger og fryktkompetanse 

      Grunnvoll, Margrete (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan skumle fortellinger bidra til å gi barn fryktkompetanse?
    • Å være mor og asylsøker 

      Jansen, Marie Marcelle (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvilke elementer i asylsøkerprosessen trekker asylmødre frem som de viktigste og hvorfor bør barnehagepersonell ha kjennskap til disse?
    • Årsplaner i et mangfoldsperspektiv: Problemstilling: Hvordan kommer planlegging med flerkulturelt mangfold frem i årsplaner sett i lys av Rammeplan for barnehagen. Innhold og oppgaver? 

      Grønningen, Silje (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kommer planlegging med flerkulturelt mangfold frem i årsplan i lys av Rammeplanen for barnehagen. Innhold og oppgaver?

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit