Blar i DMMH Brage på tittel
Viser treff 890-909 av 1141
-
Report on Inclusive early childhood education and care in Southern and Eastern Africa. Action Research Projects 2018-2022
(Research report, 2023)This report presents the results of a professional development project in early childhood education (ECE), whose aim was to develop knowledge and strategies to promote inclusive education for all children in their early ... -
Researching research affects: in-between different research positions
(Peer reviewed; Journal article, 2021)A significant amount of research has highlighted the different ontological and epistemological dimensions of insider and outsider research positions. In the field of education, this topic could benefit from more research. ... -
Resilience in a Cross-Cultural Perspective: How resilience is generated in different cultures
(Journal article; Peer reviewed, 2006)In this study I will explore how resilience is related to culture. Do different cultures generate resilience in different ways? As a background I present a model of resilience developed from a review of a number of studies ... -
Resilience in Minorities
(Journal article, 2010-01)In this study we compare the situation of two minorities, the San people of Botswana and the Travellers in Norway. We want to explore how their way of life, their culture, travelling then want to show how knowledge of ... -
Resiliens : tidlig innsats for å bygge motstandskraft og mestringsevne hos barn i risiko
(Chapter, 2017)I dette kapitlet tar jeg opp resiliens som en tilnærmingsmåte med tanke på tidlig innsats for barn med spesielle behov med bakgrunn i et tverrkulturelt prosjekt. Jeg vil se hva som kan være utfordringer for en god utvikling ... -
«Risiko for hva? For at de skal få noen skrubbsår, brekke et bein eller få hjernerystelse?»
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilke holdninger har personalet til risikofylt lek i barnehagen? -
Risikofylt lek
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: I hva slags situasjoner og hvor opplever barn spenning i barnehagens uteområdet? -
Risikofylt lek : en gevinst for livet
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hva er personalets oppfatning av risikofylt lek og dens betydning for barn? -
Risikofylt lek i naturen
(Bachelor thesis, 2021)Gjennom egne erfaringer i oppveksten og i praksis gjennom barnehagelærerutdanningen har jeg landet på at risikofylt lek i naturen er noe som engasjerer meg, samtidig som at jeg mener det trengs mer drøfting rundt temaet ... -
Risikofylt lek og sikkerhet
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvilken oppfatning har foreldre/foresatte i barnehagen av risikofylt lek og hvordan mener de barnehagen forholder seg til det å ivareta barnas sikkerhet? -
Risikofylt lek og skader
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan risikofylt lek hindre skader i barnehagen? -
Risikofylt lek: hvilken opplevelse har barn i barnehagen av den risikofylte leken
(Bachelor thesis, 2020)Risikofylt lek har vært en stor del av oppveksten min, og jeg har brukt mye tid på å være ute i naturen, slik som klatring i trær, rask løping, aking ned bratte bakker og være sammen med venner. Jeg har levd livet til ... -
Risikolek
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan forholder pedagogisk ledere seg til risikofylt lek og hvordan møter barnehagen barnas behov for slik lek? -
Risikolek i barnehagen : hvilke muligheter har barna til å drive med risikolek i en gitt barnehages uteområde, kontra på tur?
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: Hvilke muligheter har barna til å drive med risikolek i en gitt barnehages uteområde, kontra på tur? -
Risky Play and Children’s Well-Being, Involvement and Physical Activity
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Children’s activities and experiences in Early Childhood Education and Care (ECEC) institutions are essential for children’s present and future lives. Playing is a vital activity in childhood, and playing is found to be ... -
Risky play in children’s emotion regulation, social functioning, and physical health: an evolutionary approach
(Peer reviewed; Journal article, 2022-12-19)The focus of this theoretical paper is to explore three biopsychosocial levels of children’s risky play: (1) mental health and emotion regulation, (2) social functioning and challenging norms, and (3) physical health and ... -
Robuste barn
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: «Hvilken forståelse har praksisfeltet om begrepet robuste barn?» -
The Role of Play and Objects in Children’s Deep-LevelLearning in Early Childhood Education
(Peer reviewed; Journal article, 2023-07)This research investigates the significance of the physical environment in early childhood education and care (ECEC) institutions as a facilitator of deep-level learning. Building upon Laevers’ concept of deep-level learning, ... -
The Role of Self-Esteem in the Development of Psychiatric Problems: A Three-Year Prospective Study in a Clinical Sample of Adolescents
(Peer reviewed; Journal article, 2017)Self-esteem is fundamentally linked to mental health, but its’ role in trajectories of psychiatric problems is unclear. In particular, few studies have addressed the role of self-esteem in the development of attention ... -
Rolleleken som en del av barnehagens språkmiljø
(Bachelor thesis, 2021)Det er tirsdag morgen, og inne på storbarnsavdelingen Maurtua leker en liten gruppe barn familie. Adnan og Maria (begge 5 år) er foreldrene i familien. Ole (4 år) er lillebror, mens Sara (6 år) er storesøster. Jens (5 år) ...