• Motivasjon 

      Kjærland, Geir (Bachelor thesis, 2016)
      Problemstilling: Hvordan jobber pedagogisk leder med motivasjon blant sine medarbeidere på en barnehageavdeling og hvordan opplever personalet at dette påvirker dem?
    • Motivasjon 

      Åsmul, Line (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hva kan pedagogisk leder gjøre for å motivere sine medarbeidere i hverdagen?
    • Motivasjon 

      Simonsen, Cecilie (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan motiverer pedagogisk leder personalet til å jobbe med barns læring?
    • Motivasjon & arbeidsmiljø 

      Borge, Martine Linnerud (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder/styrer arbeide med motivasjon for å styrke arbeidsmiljøet i personalgruppen?
    • Motivasjon for de yngste: Garderobesituasjonen 

      Jenssen, Stine Vangen (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder på en småbarnsavdeling, motivere barnas indre motivasjon i erfaringene de møter under påkledningen i garderobesituasjonen, slik at barna får kjenne på det å være kompetent og ...
    • Motivasjon i personalgruppa 

      Dahlen, Helene (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: på hvilken måte motiverer den pedagogiske lederen sine medarbeidere, og hvordan oppleves dette motivasjonsarbeidet for dem?
    • Motivasjon i personalgruppa 

      Skårvold, Ingvil Lyngen (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder arbeide for å fremme motivasjon i personalgruppa?
    • Motivasjon og kompetanseutvikling 

      Unhjem, June (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan barnehagen arbeide med kompetanseutvikling, og vil arbeid med dette bidra til å motivere personalet i sitt arbeid?
    • Motivasjon og samskapt læring gjennom matnyttighet. En studie om styrerrollen i barnehagebasert kompetanseutvikling 

      Kriens, Hilde (Master thesis, 2018)
      Å gjøre prosjektet matnyttig ser ut til å være den viktigste redskapen for styrere for å motivere sine ansatte til læring gjennom barnehagebasert kompetanseutvikling (BKU). Styrerne ser det som en av sine viktigste oppgaver ...
    • Motivasjon til kompetanseutvikling: hvordan kan pedagogiske ledere bruke rammeplanen som redskap for å motivere ansatte til kompetanseutvikling? 

      Veisetaune, May-Britt (Bachelor thesis, 2020)
      «Pedagogisk leder er gitt ansvaret å iverksette og lede det pedagogiske arbeidet, i tråd med godt faglig skjønn. Den pedagogiske lederen skal veilede og sørge for at barnehageloven og rammeplanen oppfylles gjennom det ...
    • Motivasjonskraft i barnehagen 

      Wiig, Ingelinn Cathrine (Bachelor thesis, 2015)
      Problemstilling: Hva motiverer barnehageansatte, og hvordan kan pedagogisk leder bidra til å motivere sine medarbeidere?
    • Motivasjonsledelse i barnehagen 

      Mocochein, Elena (Bachelor thesis, 2023)
      Barnehagen har en viktig rolle i at samfunnet går rundt og har stor påvirkning på barnas utvikling og trivsel. Motiverte medarbeidere kan ha en positiv innvirkning på barns liv, som har ringvirkninger for fellesskapet. ...
    • Motorisk aktivitet i barnehagens utemiljø. Et kvalitativt studie på hvordan det fysiske utemiljø påvirker 3–5-åringers motoriske aktivitet 

      Hansen, Malin Stokmo (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan påvirker det fysiske utemiljøet 3–5-åringers motoriske aktivitet?
    • Motorisk usikre barn 

      Tordardottir, Katrin (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hva er barnehagepersonalets erfaringer med motorisk usikre barn?
    • Motoriske ferdigheter og deltagelse i utelek 

      Gjelseth, Sigurd Aulstad (Bachelor thesis, 2023)
      I Rammeplanen for barnehagen under fagområdet kropp, bevegelse, mat og helse, kommer det frem at barnehagen blant annet skal bidra til at barna utvikler motoriske ferdigheter og at «Barna skal inkluderes i aktiviteter der ...
    • Motstand mot omorganiseringsprosesser 

      Aspen, Turid (Bachelor thesis, 2022)
      I sammenheng med endring er det veldig vanlig at endringen møter en form for motstand. Spesielt når det kommer til gjentatte endringer, hvor den kumulative effekten fører til økt stress og frustrasjon hos ansatte (Jacobsen ...
    • Muligheter i garderoben 

      Lindh, Karin Susanne (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan blir den pedagogiske virksomhet påvirket av garderobens fysiske utforminger og materialer?
    • Muligheter og begrensninger: Ledelse av barnehagebasert kompetanseutvikling og hvordan skape mer varige endringer 

      Gunnarson, Hilde (Master thesis, 2020)
      "Alle skal med!" kan se ut til å være et gjennomgående argument for å utvikle lærende organisasjoner (Senge, 1991; Wadel, 1997; Fullan, 2014; Ødegård, Nordahl og Røys, 2017; Roland og Ertesvåg, 2018; Gotvassli, 2019). Med ...
    • Multimodal meningsskaping i matematikk 

      Dalen, Bjørg-Iren (Master thesis, 2023)
      Bakgrunn for valg av tematikk i masteroppgaven er interesse og fasinasjon av dynamikken som oppstår i estetiske læringsprosesser. Hovedvekten er på meningsskaping, og det som undersøkes er det tverrfaglige møte mellom kunst ...
    • Muntlig fortelling og formidling i barnehagen “ 

      Gundersen, Håkon Sand (Bachelor thesis, 2021)
      Problemstillingen er utarbeidet på bakgrunn av opplevelser i praksis. Jeg har i løpet av praksisperiodene fortalt mange spontane fortellinger i barnehagen. Det har startet med at jeg har fortalt en spontan fortelling ved ...