• Kommunikasjon med barn via tolk - et flerfaglig samarbeidsprosjekt 

      Kanstad, Marit; Gran, Jorun (Research report, 2016)
      Studien hadde som hensikt å undersøke hva som er spesielt ved å kommunisere med små barn via tolk og om det kreves særskilt kompetanse i tolkesituasjoner med små barn. Hva kan være utfordringer og muligheter i tolkemedierte ...
    • Kommunikasjons- og språkutvikling hos barn med særskilte behov 

      Jardstål, Anna Romstad (Bachelor thesis, 2020)
      Denne case-studien tar for seg ett barn med navn ≪Mia≫, hun er 4 ar og er født med Downs syndrom. Hun er på en storbarnsavdeling i en privat barnehage, der det til sammen er 18 barn. Hun bruker alternativ supplerende ...
    • Kommunikasjonsutfordringer hos barn 

      Eilertsen, Hanna (Bachelor thesis, 2022)
      ASF er en nevroutviklingsforstyrrelse (Øzerk og Øzerk, 2020), som omfatter vansker med gjensidig sosialt samspill, språk og uhensiktsmessig atferd. I et samfunn der man er avhengig av kommunikasjon, vil dette være utfordrende ...
    • Kompetanseheving i barnehagen 

      Reppe, Oda Kristin (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan arbeider pedagogisk leder for å heve kompetansen til sine assistenter?
    • Kompetanseheving i barnehagen 

      Rund, Oda (Bachelor thesis, 2013)
      Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder kartlegge, ivareta og bruke ressursene og kompetansen hos personalet?
    • Kompetanseheving i barnehagen 

      Holm, Andrea (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan pedagogiske ledere jobbe for å styrke kompetansen til assistentene sine?
    • Kompetansemobilisering i barnehagen og teamledelse: Hvordan nyttiggjør pedagogisk leder seg av de ulike kompetansene til medarbeiderne i teamet? 

      Hvistendahl, Håkon (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan nyttiggjør pedagogisk leder seg av de ulike kompetansene til medarbeiderne i teamet
    • Kompetanseutvikling i barnehagen 

      Håker, Ingrid (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan styrer i barnehagen arbeide for å fremme kompetanseutvikling i personalgruppa? Og hvorfor er dette viktig?
    • Kompetanseutvikling i barnehagen 

      Tjugum, Nina Ødegård (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan kan styrer i barnehagen arbeide med kompetanseutvikling for å utvikle kvalitet i egen barnehage?
    • Kompetanseutvikling i barnehagen 

      Bakke, Elisabeth Ersland (Bachelor thesis, 2023)
      Ut fra min interesse og mine opplevelser og erfaringer knyttet til kompetanseutvikling ble problemstillingen følgende: «På hvilken måte kan kompetanseutvikling påvirke personalets motivasjon og mestringsfølelse?»
    • Kompetanseutvikling i hverdagen : på hvilke måter jobber barnehagen med kompetanseutvikling i hverdagen? 

      Khayre, Amina Cecilie (Bachelor thesis, 2016)
      Problemstilling: På hvilke måter jobber barnehagen med kompetanseutvikling i hverdagen?
    • Kompetanseutvikling og motivasjon i barnehagen 

      Iversen, Martine (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan barnehagen arbeide med kompetanseutvikling, og på hvilken måte er dette en motivasjonsfaktor blant ansatte?
    • Konflikter i personalgruppa 

      Hals, Merete (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvilke konflikter kan oppstå blant personalet i en barnehage, og hvordan kan konflikter håndteres?
    • Konflikter i personalgruppen 

      Hagemo, Ina (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvilke konflikter kan oppstå i en personalgruppe, og hvordan håndterer styreren disse?
    • Konflikter og konflikthåndtering 

      Aasen, Anna (Bachelor thesis, 2018)
      Problemstilling: Hvordan arbeider pedagogisk leder for å håndtere konflikter i personalgruppa?
    • Konflikter, konflikthåndtering og pedagogisk leders rolle i personalet 

      Bristow, Karina Rese (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvilke konflikter oppstår ofte i barnehagen? Og hvordan kan pedagogisk leder arbeide for å forebygge konflikter?
    • Konflikthåndtering i personalgruppa 

      Mekiassen, May A. (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan arbeider styrer med å håndtere konflikter i personalgruppa?
    • Konstruksjoner av barn med rett til spesialpedagogisk hjelp 

      Strømsnes, Matea Rødli (Master thesis, 2019)
      Denne oppgaven tar for seg hvordan barn konstrueres i individuelle opplæringsplaner (IOP), og hvilke diskurser som kommer til uttrykk i disse spesialpedagogiske dokumentene. Vi er i liten grad bevisste på hvordan ...
    • Kosthold i barnehagen 

      Onsøien, Marthe K. (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: Hvordan kan barnehagen legge til rette for et variert, sunt og næringsrikt frukt- og grøntmåltid i barnehagen?
    • Kosthold i barnehagen 

      Einersen, Maria (Bachelor thesis, 2014)
      Problemstilling: På hvilke måter tilrettelegger Idrettsbarnehager AS for et sunt og variert kosthold for barn?