Blar i DMMH Brage på tittel
Viser treff 843-862 av 1143
-
Personalets kommunikasjon med de yngste barna
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hva er det som preger de ansattes kommunikasjon med de yngste barna i måltidssituasjon? -
Personalets kompetanse og bruk av digitale verktøy i barnehagen : på hvilken måte har personalets kompetanse betydning for bruk av digitale verktøy i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: På hvilken måte har personalets kompetanse betydning for bruk av digitale verktøy i barnehagen? -
Personalets konflikthåndtering blant barnegruppa i barnehagen : hvordan jobber personalet i NN-avdeling med konflikter i barnegruppa?
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: personalets konflikthåndtering blant barnegruppa i barnehagen -
Personalets kunnskap og holdninger til minoritetsspråklige barns språkutvikling
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilke praksiser har man i barnehage 1 og barnehage 2 for å ivareta minoritetsbarns morsmål? -
Personalets motivasjon i utetiden
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvilke ytre rammefaktorer i barnehagen påvirker personalets motivasjon til å være ute i barnehagens utetid? -
Personalets opplevelse med de yngste barna ute
(Bachelor thesis, 2023)Ifølge Rammeplan for barnehagen (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 34) skal personalet legge til rette for mangfoldige naturopplevelser og naturen skal benyttes som arena for lek, undring, utforskning og læring. Barna skal ... -
Personalets rolle i barnehagens uterom: en kvalitativ studie om hvordan barnehagen tilrettelegger for variert lek i uterommet for 2-åringene i barnehagen
(Bachelor thesis, 2020)I rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver (heretter kalt rammeplanen), står det under fagområdet kropp, bevegelse, mat og helse at personalet skal støtte og utfordre barna til variert kroppslig lek og anerkjenne ... -
Personalets rolle i de eldste barns utelek i barnehagen
(Bachelor thesis, 2021)Valg av problemstilling har jeg gjort ut ifra egne interesser og nysgjerrighet på bakgrunn av tidligere observasjoner i praksisperioder. Jeg vil undersøke personalets rolle i uteleken, og hvordan de opplever seg selv, men ... -
Personalets rolle i de eldste barns utelek i barnehagen
(Bachelor thesis, 2021)Problemstilling: Hvilke tanker har barn og personalet på ei storbarnsavdeling om personalets involvering i uteleken? -
Personalets rolle i uteleken
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilke tanker har personalet om deres rolle, når det gjelder barns motivasjon i uteleken? -
Personalets roller i barnehagens uterom: En sammenligning av en friluftsbarnehage, og en ordinær barnehages tilrettelegging for variert lek ute for de største barna
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan legger personalet i en friluftsbarnehage, i forhold til en ordinær barnehage, til rette for variert lek i uterommet for de største barna i barnehagen? -
Personalets tanker om bruken av digitale verktøy i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hva mener personalet er viktig i arbeid med digitalt verktøy i barnehagen? -
Personalets tilstedeværelse med barn: hvilken bevissthet har pedagogiske ledere om hva som påvirker deres tilstedeværelse i barns utelek?
(Bachelor thesis, 2020)Det er viktig at barnehagelærer er bevisst sin rolle i utetiden, og er bevisst på hva som påvirker deres tilstedeværelse i barns utelek. Her støtter jeg meg på Rammeplanen for barnehagen. Innhold og oppgaver (2017, s.17), ... -
Personalkonflikter i barnehagen: Pedagogisk leders arbeid med forebygging og håndtering
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: Hva er konflikt, og hvordan kan pedagogisk leder arbeide med forebygging og håndtering av personalkonflikter i barnehagen?» -
Perspektiver på livsmestring
(Bachelor thesis, 2022)Jeg ønsket i mitt bachelorarbeid å utforme en problemstilling for å finne ut av hva livsmestring betydde for de ansatte i barnehagen og hvordan de arbeidet med det. Jeg har selv på tiden jeg begynte på studiet til nå dannet ... -
Physical activity in light of affordances in outdoor environments: qualitative observation studies of 3–5 years olds in kindergarten
(Journal article; Peer reviewed, 2016)This article examines the characteristic of affordances of different outdoor environments, related to the influences of children’s physical activity levels. Qualitative observation studies in a Norwegian kindergarten were ... -
Planlagt og spontan språklæring
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan utnytte planlagte og spontane språklæringssituasjoner for barn som har norsk som andrespråk? -
Play, Learn, and Teach Outdoors—Network (PLaTO‑Net): terminology, taxonomy, and ontology
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Background: A recent dialogue in the feld of play, learn, and teach outdoors (referred to as “PLaTO” hereafter) demonstrated the need for developing harmonized and consensus-based terminology, taxonomy, and ontology for ... -
Play, Learn, and Teach Outdoors—Network (PLaTO‑Net): terminology, taxonomy, and ontology
(Peer reviewed; Journal article, 2022-06-15)Background: A recent dialogue in the feld of play, learn, and teach outdoors (referred to as “PLaTO” hereafter) demonstrated the need for developing harmonized and consensus-based terminology, taxonomy, and ontology for ... -
Po/etisk pedagogisk ledelse for kvalitet gjennom skriving mot immanente vurderingspraksiser og tvilens og kroppens vitenskap og metoder
(Journal article; Peer reviewed, 2016)Artikkelen handler om po/etisk pedagogisk ledelse og kvalitet i et posthumant perspektiv. Den handler om kroppslig kunnskap og viten. Ledelse mellom og omvendt. Sentralt står et ønske om å utvide vår forståelse av kritikk, ...