Show simple item record

dc.contributor.authorØstern, Tone Pernille
dc.contributor.authorHovik, Lise
dc.date.accessioned2020-10-09T11:01:33Z
dc.date.available2020-10-09T11:01:33Z
dc.date.created2017-11-28T14:01:43Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationØstern, T. P., Hovik, L. (2017). Med-koreografi og med-dramaturgi som diffraksjon – med som metodologisk agent for skapende og forskende prosesser i Baby Body. Journal for Research in Arts and Sports Education , 1 (5), 43-58.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2681987
dc.description.abstractBaby Body var et kunstnerisk forskningsprosjekt som resulterte i en forestilling med samme navn for de aller yngste barna (0-3 år). Fire kunstnere, av dem to kunstner-forskere, var særlig involvert i prosessen med å skape forestillingen; en kreativ leder/koreograf/regissør (forfatter 1, Tone), en danser/koreograf (Live), en musiker/komponist (Luis) og en dramaturg (forfatter 2, Lise). I prosessen jobbet vi aktivt med å la med stå sentralt: å gjøre noe med materialer, å skape med hverandre, å velge virkemidler med de bevegelser som oppstår, å la både mennesker og materialer ha agens i prosessen. Kunnskapsbidraget med artikkelen er å forsøke å forstå med som en metodologisk agent. Både i den kunstneriske forskningsprosessen og i denne artikkelen er følgende forskningsspørsmål veiledende: Hvordan fungerer «med» som metodologisk agent i forskende og skapende prosesser i Baby Body? Nøkkelord: Kunstnerisk forskning; koreografi; dramaturgi; intra-aksjon; diffraktiv analyseen_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.urihttps://doi.org/10.23865/jased.v1.906
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectArtistic researchen_US
dc.subjectchoreographyen_US
dc.subjectdramaturgyen_US
dc.subjectintra-actionen_US
dc.subjectdiffractive analysisen_US
dc.titleMed-koreografi og med-dramaturgi som diffraksjon – med som metodologisk agent for skapende og forskende prosesser i Baby Bodyen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000en_US
dc.subject.nsiVDP::Humaniora: 000::Film- og teatervitenskap: 170::Teatervitenskap: 172en_US
dc.source.pagenumber43-58.en_US
dc.source.volume1en_US
dc.source.journalJournal for Research in Arts and Sports Educationen_US
dc.source.issue5en_US
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.23865/jased.v1.906
dc.identifier.cristin1519622
cristin.unitcode253,0,0,0
cristin.unitnameDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal