Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorFrønes, Mona
dc.date.accessioned2018-04-13T07:27:12Z
dc.date.available2018-04-13T07:27:12Z
dc.date.created2017-08-17T09:20:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationFrønes, M. H. (2017). Observasjonens betydning i den profesjonelle praksis. Nordisk Barnehageforskning. 14(9), 1–13.nb_NO
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2493972
dc.description.abstractDenne artikkelen presenterer tre barnehagelæreres forståelse rundt observasjon, og hvordan de bruker observasjon i egen profesjonelle praksis. Fremstillingen er i hovedsak basert på ulike teoretiske tanker fra Michel Foucault, hvor det kliniske blikket er hovedinspirasjonen. Målet med artikkelen er å løfte frem barnehagelærernes perspektiv på observasjon i egen yrkeshverdag, inspirere barnehagelærere til å reflektere over sine egne opplevelser og meningsskaping knyttet til observasjon i barnehagen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectBarnehagelærerenb_NO
dc.subjectObservasjonnb_NO
dc.subjectProfesjonell praksisnb_NO
dc.titleObservasjones betydning i den profesjonelle praksisnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200nb_NO
dc.source.pagenumber1-13nb_NO
dc.source.volume14nb_NO
dc.source.journalNordisk Barnehageforskningnb_NO
dc.source.issue9nb_NO
dc.identifier.doi10.7577/nbf.1984
dc.identifier.cristin1486809
dc.description.localcodevit-2017nb_NO
cristin.unitcode253,0,0,0
cristin.unitnameDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal