Show simple item record

dc.contributor.authorFrønes, Mona
dc.date.accessioned2018-04-13T07:27:12Z
dc.date.available2018-04-13T07:27:12Z
dc.date.created2017-08-17T09:20:04Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationFrønes, M. H. (2017). Observasjonens betydning i den profesjonelle praksis. Nordisk Barnehageforskning. 14(9), 1–13.nb_NO
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2493972
dc.description.abstractDenne artikkelen presenterer tre barnehagelæreres forståelse rundt observasjon, og hvordan de bruker observasjon i egen profesjonelle praksis. Fremstillingen er i hovedsak basert på ulike teoretiske tanker fra Michel Foucault, hvor det kliniske blikket er hovedinspirasjonen. Målet med artikkelen er å løfte frem barnehagelærernes perspektiv på observasjon i egen yrkeshverdag, inspirere barnehagelærere til å reflektere over sine egne opplevelser og meningsskaping knyttet til observasjon i barnehagen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectBarnehagelærerenb_NO
dc.subjectObservasjonnb_NO
dc.subjectProfesjonell praksisnb_NO
dc.titleObservasjones betydning i den profesjonelle praksisnb_NO
dc.typeJournal articlenb_NO
dc.typePeer reviewednb_NO
dc.description.versionpublishedVersionnb_NO
dc.subject.nsiVDP::Samfunnsvitenskap: 200nb_NO
dc.source.pagenumber13-?nb_NO
dc.source.volume14nb_NO
dc.source.journalNordisk Barnehageforskningnb_NO
dc.source.issue9nb_NO
dc.identifier.doi10.7577/nbf.1984
dc.identifier.cristin1486809
dc.description.localcodevit-2017nb_NO
cristin.unitcode253,0,0,0
cristin.unitnameDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal