dc.contributor.author | Frønes, Mona | |
dc.date.accessioned | 2018-04-13T07:27:12Z | |
dc.date.available | 2018-04-13T07:27:12Z | |
dc.date.created | 2017-08-17T09:20:04Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Frønes, M. H. (2017). Observasjonens betydning i den profesjonelle praksis. Nordisk Barnehageforskning. 14(9), 1–13. | nb_NO |
dc.identifier.issn | 1890-9167 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2493972 | |
dc.description.abstract | Denne artikkelen presenterer tre barnehagelæreres forståelse rundt observasjon, og hvordan de bruker observasjon i egen profesjonelle praksis. Fremstillingen er i hovedsak basert på ulike teoretiske tanker fra Michel Foucault, hvor det kliniske blikket er hovedinspirasjonen. Målet med artikkelen er å løfte frem barnehagelærernes perspektiv på observasjon i egen yrkeshverdag, inspirere barnehagelærere til å reflektere over sine egne opplevelser og meningsskaping knyttet til observasjon i barnehagen. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Barnehagelærere | nb_NO |
dc.subject | Observasjon | nb_NO |
dc.subject | Profesjonell praksis | nb_NO |
dc.title | Observasjones betydning i den profesjonelle praksis | nb_NO |
dc.type | Journal article | nb_NO |
dc.type | Peer reviewed | nb_NO |
dc.description.version | publishedVersion | nb_NO |
dc.subject.nsi | VDP::Samfunnsvitenskap: 200 | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 1-13 | nb_NO |
dc.source.volume | 14 | nb_NO |
dc.source.journal | Nordisk Barnehageforskning | nb_NO |
dc.source.issue | 9 | nb_NO |
dc.identifier.doi | 10.7577/nbf.1984 | |
dc.identifier.cristin | 1486809 | |
dc.description.localcode | vit-2017 | nb_NO |
cristin.unitcode | 253,0,0,0 | |
cristin.unitname | Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |