Blar i Bachelorgradsoppgaver (Bachelor's theses) på tittel
Viser treff 640-659 av 820
-
Relasjoner mellom voksne og de yngste barna i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan blir behovene til de yngste barna på ei 0-6års avdeling møtt ut fra trygghetsirkelen når de er sammen med de eldre barna, i forhold til når de er alene? -
Relasjoner under koronapandemien
(Bachelor thesis, 2023)Jeg er særlig interessert i å undersøke barnehagelærere sine relasjoner med barna under, og i etterkant av pandemien. Dette er fordi jeg har hørt ulike tanker og erfaringer knyttet til perioden, samtidig som jeg selv sitter ... -
«Risiko for hva? For at de skal få noen skrubbsår, brekke et bein eller få hjernerystelse?»
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilke holdninger har personalet til risikofylt lek i barnehagen? -
Risikofylt lek
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: I hva slags situasjoner og hvor opplever barn spenning i barnehagens uteområdet? -
Risikofylt lek : en gevinst for livet
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hva er personalets oppfatning av risikofylt lek og dens betydning for barn? -
Risikofylt lek i naturen
(Bachelor thesis, 2021)Gjennom egne erfaringer i oppveksten og i praksis gjennom barnehagelærerutdanningen har jeg landet på at risikofylt lek i naturen er noe som engasjerer meg, samtidig som at jeg mener det trengs mer drøfting rundt temaet ... -
Risikofylt lek og sikkerhet
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvilken oppfatning har foreldre/foresatte i barnehagen av risikofylt lek og hvordan mener de barnehagen forholder seg til det å ivareta barnas sikkerhet? -
Risikofylt lek og skader
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan risikofylt lek hindre skader i barnehagen? -
Risikofylt lek: hvilken opplevelse har barn i barnehagen av den risikofylte leken
(Bachelor thesis, 2020)Risikofylt lek har vært en stor del av oppveksten min, og jeg har brukt mye tid på å være ute i naturen, slik som klatring i trær, rask løping, aking ned bratte bakker og være sammen med venner. Jeg har levd livet til ... -
Risikolek
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan forholder pedagogisk ledere seg til risikofylt lek og hvordan møter barnehagen barnas behov for slik lek? -
Risikolek i barnehagen : hvilke muligheter har barna til å drive med risikolek i en gitt barnehages uteområde, kontra på tur?
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: Hvilke muligheter har barna til å drive med risikolek i en gitt barnehages uteområde, kontra på tur? -
Robuste barn
(Bachelor thesis, 2019)Problemstilling: «Hvilken forståelse har praksisfeltet om begrepet robuste barn?» -
Rolleleken som en del av barnehagens språkmiljø
(Bachelor thesis, 2021)Det er tirsdag morgen, og inne på storbarnsavdelingen Maurtua leker en liten gruppe barn familie. Adnan og Maria (begge 5 år) er foreldrene i familien. Ole (4 år) er lillebror, mens Sara (6 år) er storesøster. Jens (5 år) ... -
Rom for ro gjennom pedagogisk nærvær og kunstfag
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan legge til rette for at barn skal lære å ta vare på seg selv og utvikle en selvomsorg for eget behov for ro i hverdagen? -
Rommet med det rare i
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvordan kan 2-3 åringer ta i bruk et rom iscenesatt med gjenbruksmaterialer, og hvordan kan materialene være med på å berike barnas lek? -
Rytme, sang og dans i barns hverdagsliv : hvordan kommer rytme, sang og dans til uttrykk i barns hverdagsliv i Swaziland og Norge?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan kommer rytme, sang og dans til uttrykk i barns hverdagsliv i Swaziland og Norge? -
Samisk kultur i barnehagen
(Bachelor thesis, 2022)I rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver står det i et eget avsnitt om samiske barns rettigheter knyttet til samiske barnehager, men gjelder også for samiske barn som går i barnehager utenfor samiske distrikt. I ... -
Samlingsstundens posisjon i en flerkulturell barnegruppe
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan samlingsstund være til inspirasjon for lek blant toddlere i en flerkulturell barnegruppe? -
Sammensatte erfaringer: En kvalitativ studie av krysskulturelle barns oppvekst og kulturell tilpasning
(Bachelor thesis, 2023)Bakgrunnen for valg av tema kommer fra at jeg vokste opp i en bydel med svært mange krysskulturelle barn. Vi hadde en felles kultur når vi var sammen på aktivitetstilbud, skolen, barnehagen eller det å være sammen ute, men ... -
Samspel og samspelsrelasjonser hjå dei yngste borna: korleis kan ein som barnehagelærar leggje til rette for gode samspel i leiken til dei yngste borna?
(Bachelor thesis, 2020)Samspel og samspelsrelasjonar er omgrep eg verkeleg har sett viktigheita av desse åra på Dronning Mauds Minne Høgskule, og spesielt i dette siste året av utdanninga der eg har hatt fordjupinga «Barndom, helse og livsmeistring». ...