Now showing items 21-40 of 504

    • Vaksne sin kommunikasjon med dei yngste barna 

      Stokke, Lise (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Korleis kan dei vaksne sin kommunikasjon ha innverknad på måltidssituasjonen?
    • En kvalitativ studie av barns oppfatning av den gode tur i natur 

      Ovesen, Morten (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: «Hva mener barna er en god turopplevelse?»
    • Barns lek med naturmaterialer 

      Spjøtvold, Ragnhild (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvilken innvirkning kan naturmaterialer ha på de yngste barnas lek, inne i barnehagen?
    • De yngste barnas bruk av overgangsobjekter i barnehagen 

      Pettersen, Marianne Vian (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hva tenker noen barnehagelærere om bruken av overgangsobjekter for de yngste barna, og hvordan blir bruken av dette praktisert?
    • « Se kor høyt æ e nu da! » : Om barns motivasjon og mestring 

      Kristiansen, Fredrik (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan henger mestringsfølelsen sammen med barns motivasjon til å klatre i trær ?
    • Robuste barn 

      Kyllo, Tonje Gresseth (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: «Hvilken forståelse har praksisfeltet om begrepet robuste barn?»
    • Produkt/prosess og motivasjon i arbeid med estetiske fag i barnehagen 

      Kringstad, Kristoffer Hoel (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hva sier faglitteraturen om balansen mellom fokus på produkt og prosess i arbeid med estetiske fag med barn, og hvilke faktorer kan motivere barn til videre interesse for kunstfagene?
    • Fra student til barnehagelærer 

      Lindland, Marta Kristin Wigum (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvilke forventninger har barnehagen til en nyutdannet barnehagelærer, og hvordan møter man disse forventningene?
    • Likestilling mellom kjønn 

      Michalsen, Heidi Lund (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan jobbes det med likestilling mellom kjønn på småbarnsavdelinger?
    • Ankomst i barnehagen 

      Moe, Marte (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan jobber barnehagen med at alle barn skal bli sett, respeektert og få den hjelp og støtte de har behov for ved ankomstsituasjoner i barnehagen
    • Bibelfortellinger i barnehagen 

      Myraunet, Edel Johanne (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan blir bibelfortellinger brukt i en kristen førskole i Eswatini og i en kristen barnehage i Norge?
    • Musikk og språkutvikling 

      Moe, Kristin Sundseth (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: «Hvordan kan personale i barnehagehverdagen benytte sang og musikk med tanke på barns språklige utvikling?»
    • Pedagogens forståelse og tilrettelegging av inkludering for barn med spesielle behov 

      Husby, Anne (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hva er pedagogens forståelse av inkludering når det gjelder barn med spesielle behov og hvordan tilrettelegges det for dette i barnehagen ?
    • Arbeid med følelser i barnehagen 

      Johannessen, Linnea Hoff (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan en personalgruppe bruke et «følelsebord» for å arbeide med barns følelser ?
    • Kompetanseutvikling og motivasjon i barnehagen 

      Iversen, Martine (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan barnehagen arbeide med kompetanseutvikling, og på hvilken måte er dette en motivasjonsfaktor blant ansatte?
    • Forebygging av mobbing i barnehagen 

      Korsgaten, Espen (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan kan forebyggende arbeid mot mobbing ledes i barnehagen ?
    • 1 åringen – Trygg oppstart 

      Isbrekken, Marita (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan jobber barnehagen med å legge til rette for og i vareta 1åringens behov for trygghet i oppstartsfasen?
    • Barnehagens arbeid med forebygging av seksuelle overgrep 

      Hopstad, Gry Lien (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvilke erfaringer har foreldre med barnehagepersonalets arbeid med forebygging av seksuelle overgrep ?
    • Barns møte med materialer 

      Karlsen, Siri Bull (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvilken betydning har kunstfagenes egenverdi for pedagogen i arbeidet med kunstfaglige aktiviteter i barnehagen, og hvordan kommer dette til syne i praksis ?
    • Når omgivelsene blir til lek 

      Indergård, Nina Mjønes (Bachelor thesis, 2019)
      Problemstilling: Hvordan tar barna i bruk det fysiske miljøet til sin rollelek om vinteren ?