Utdanning i kunstfag: Samarbeid, kvalitet og spenninger
Chapter
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2984724Utgivelsesdato
2021Metadata
Vis full innførselSamlinger
Originalversjon
Utdanning i kunstfag: Samarbeid, kvalitet og spenninger. 2021 (3), 7-18.Sammendrag
Velkommen til antologien Utdanning i kunstfag: Samarbeid, kvalitet og spenninger. Denne antologien presenterer forskningsprosjekter som undersøker ulike aspekter ved samarbeid i og mellom grunnskole, kulturskole og ulike lærerutdanninger om utdanning i kunstfag på forskjellige nivåer. Antologien er et resultat av innsatsen til forskningsgruppa Kunstutdanning i samarbeid1 (KiS) som har sitt utspring fra NTNU, Institutt for lærerutdanning, og som i dag inkluderer 21 forskere ansatt ved tre universiteter, en høgskole, to kommunale kulturskoler og en grunnskole. Forskningsgruppa KiS er tilsluttet det større forskningsnettverket Musikklærerutdanning i utvikling2 (MiU), og ble formet i sammenheng med framveksten av flere lokale samarbeidsprosjekter mellom grunnskole og kulturskole, hvilket også er et sentralt interesseområde for denne antologien