Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Nye registreringer
Viser treff 961-980 av 1143
-
Hvordan kan pedagogisk leder fremme barns medvirkning, under måltider?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder fremme barns medvirkning, under måltider? -
Omsorg for sorg: tegning som hjelpemiddel for bearbeiding av sorg
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan man legge til rette for at barn kan bearbeide sorg gjennom tegning? -
Tverrfaglig samarbeid i ansvarsgrupper, dialog til barnets beste?
(Bachelor thesis, 2014) -
Å være mor og asylsøker
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvilke elementer i asylsøkerprosessen trekker asylmødre frem som de viktigste og hvorfor bør barnehagepersonell ha kjennskap til disse? -
Digitale verktøy i prosjektarbeid
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan kreativ bruk av digitale verktøy fremme barns medvirkning i prosjektarbeid i en barnehage? -
Barneoppdragelse og disiplinering
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan disiplinering i ulike kulturer vurderes etisk og pedagogisk? Et casestudie sett fra tanzaniansk og norsk barnehage praksis -
Kjønn i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan blir gutter og jenter møtt av de ansatte i barnehagen? -
Møte med barn i sorg og krise
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan jobber personalet i to barnehager i Namsos kommune med barn som opplever sorg og krise? -
Holdninger til kulturelle forskjeller
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan møter barnehagepersonaler kulturforskjeller i møtet med minoritetsfamilier og hvilken betydning får ulike holdninger for barnehagens praksis? -
Hvorfor velger foreldre med ikke-norsk bakgrunn å sende barna sine i en barnehage med utvidet kristen formålsparagraf?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvorfor velger foreldre med ikke-norsk bakgrunn å sende barna sine i en barnehage med utvidet kristen formålsparagraf? -
Barns undring
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hva tenker personalet om barns undring og hvilke utfordringer byr arbeidet på? -
Utfordringer for førskolelærere fra friluftslinja i ordinære barnehager
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Er det vanskeligere å få utnyttet sin linjekompetanse fra "friluftslinja" i barnehager som ikke kaller seg natur- og friluftsbarnehager – og hva kan være utfordringene? -
Spesialpedagogens bruk av digitale verktøy
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan bruker spesialpedagoger digitale verktøy? -
Hvordan kan bruk av digitale verktøy være med på å fremme barns sosial kompetanse i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan bruk av digitale verktøy være med på å fremme barns sosial kompetanse i barnehagen? -
Kreative prosesser med gjenbruksmaterialer
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan jeg som førskolelærer legge til rette for kreative prosesser med gjenbruksmaterialer i barnehagen? -
Digitale mediers påvirkning på barndom og lek
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan bruker barn i dag ulike digitale medier som inspirasjon i og til lek? -
Bruk av digitale verktøy i fremmedspråklige barns integreringsprosess
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Bruk av digitale verktøy i fremmedspråklige barns integreringsprosess. -
Personalets tanker om bruken av digitale verktøy i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hva mener personalet er viktig i arbeid med digitalt verktøy i barnehagen? -
Fotodokumentasjon og barnet som subjekt
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan personalet ivareta synet på barnet som subjekt, ved fotodokumentasjon i barnehagen? -
IKT & pedagogisk dokumentasjon: hvordan få inn barns synsvinkel?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan en barnehage få fram barns perspektiv i pedagogisk dokumentasjon som bidrar til godt foreldresamarbeid?