Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Nye registreringer
Viser treff 981-1000 av 1143
-
Filmkamera som verktøy i kompetanseutvikling i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan filmkamera bidra til økt kompetanse i samspillsituasjoner hos personalet i barnehagen? -
Barns personvern i pedagogisk dokumentasjon
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan ivaretar barnehagen barns personvern ved publisering av dokumentasjon på internett? -
Foreldresamarbeid og digitale verktøy
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan bruken av digitale verktøy i pedagogisk dokumentasjon styrke relasjonen mellom barnehage og hjem? -
Pedagogisk dokumentasjon og digital kompetanse i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan personalets digitale kompetanse reflektere pedagogisk dokumentasjon i barnehagen? -
Bruk av digitale verktøy for å støtte barns læring i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan barnehagen ta i bruk digitale verktøy for å støtte barns læring? -
Spesialpedagogen sitt fokus på bruken av det fysiske miljøet
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Spesialpedagogen sitt fokus på bruken av det fysiske mlijøet -
En oppgave om barnehagens uteområder
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Er det forskjell i barns fysiske lek i barnehager med ulikt uteområde? -
Fysisk aktivitet og motorisk utvikling
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan legges det til rette for fysisk aktivitet på en småbarnsavdeling med tanke på barnas motoriske utvikling? -
Møtet mellom pedagogen og skuespilleren i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan jeg som pedagogisk leder nyttiggjøre kompetansen til en skuespiller i barnehagen? -
Barns møter med kunst : med fokus på voksenrollen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan man tilrettelegge for kunstopplevelser for barn, i skjæringspunktet mellom kunstformidling for barn og med barn? -
Hvordan kan man legge til rette for romslige interaksjonsmønstre mellom voksne og barn under prosjektarbeid i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan man legge til rette for romslige interaksjonsmønstre mellom voksne og barn under prosjektarbeid i barnehagen? -
«Nu var du liksom mamman og æ var bebien» : om hvordan voksne kan forholde seg til barns dramatiske lek
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan voksne forholde seg til barns dramatiske lek? -
Relasjoner mellom voksne og de yngste barna i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan blir behovene til de yngste barna på ei 0-6års avdeling møtt ut fra trygghetsirkelen når de er sammen med de eldre barna, i forhold til når de er alene? -
På hvilken måte opplever barn risiko i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: På hvilken måte opplever barn risiko i barnehagen? -
Barns medvirkning i dramapedagogisk arbeid
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan legge til rette for at barns uttrykk både verbalt og kroppslig ivaretas i dramapedagogisk arbeid med barnehagebarn? -
Barnehagens pedagogiske lederes oppfattelse av risikofylt lek
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilken forståelse har pedagogiske ledere av risikofylt lek, og hvordan forholder de seg til risikofylt lek i barnehagen? -
Hvilke holdninger har de voksne i barnehagen til risikofylt lek? Og tenker førskolelærere det samme som assistenter?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvilke holdninger har de voksne i barnehagen til risikofylt lek? Og tenker førskolelærere det samme som assistenter? -
Hvordan møter barnehagen barnas ulike behov for risikofylt lek?
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan møter barnehagen barnas ulike behov for risikofylt lek? -
Risikolek
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan forholder pedagogisk ledere seg til risikofylt lek og hvordan møter barnehagen barnas behov for slik lek? -
Pedagogisk deltakelse i boltrelek og lekeslåssing i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan personalet i barnehagen legge til rette for boltrelek og lekeslåssing i innerommet i barnehagen?