Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Nye registreringer
Viser treff 1101-1120 av 1143
-
Drar ettåringen på tur i barnehagen det første halve året? Hva er den pedagogiske begrunnelsen for valget?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Drar ettåringene på tur det første halve året i barnehagen? Hva er den pedagogiske begrunnelsen for valget? -
Barns risikofylte lek i barnehagen : en utforskning av barneperspektivet
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvilke muligheter opplever de eldste barna å ha for risikofylt lek i barnehagen? -
Refleksjon : fra bevisstgjøring til læring og utvikling
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvordan kan refleksjon føre til bevisstgjøring, læring og utvikling i personalgruppa? -
Barns omsorgssituasjon : pedagogisk leders arbeid med beskyttelse av barns omsorgssituasjon
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: hvordan kan pedagogisk leder arbeide for å beskytte barn mot dårlige omsorgssituasjoner i nære relasjoner? -
Barn og lek : hvorfor leker barn
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvilke tanker har barn om hva det vil si å leke? -
Digitale verktøy som et pedagogisk hjelpemiddel til barn med spesielle behov
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: Hvordan kan digitale verktøy brukes som et pedagogisk hjelpemiddel til barn med spesielle behov i barnehagen? -
Personalets konflikthåndtering blant barnegruppa i barnehagen : hvordan jobber personalet i NN-avdeling med konflikter i barnegruppa?
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: personalets konflikthåndtering blant barnegruppa i barnehagen -
Barns perspektiv på uteområde i barnehagen : hvilke faktorer i uteområde i barnehagen er det som tiltrekker barn, og hvorfor?
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvilke faktorer i uteområde er det som tiltrekker barn, og hvorfor? -
Kompetanseutvikling i hverdagen : på hvilke måter jobber barnehagen med kompetanseutvikling i hverdagen?
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: På hvilke måter jobber barnehagen med kompetanseutvikling i hverdagen? -
Strategisk ledelse og utviklingsarbeid : hvilke strategier ligger bak styrers bruk av kurs som kompetanseheving og hvordan blir dette fulgt opp i barnehagen
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvilke strategier ligger bak styrers bruk av kurs som kompetanseheving og hvordan blir dette fulgt opp som en del av utviklingsarbeidet i barnehagen? -
Barn og rom : rommets betydning for de yngste barnas sosiale samspill i barnehagen
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvordan kan det fysiske rommet ha betydning for de yngste barnas sosiale samspill i barnehagen? -
Forebygging og håndtering av konflikter i personalgruppen
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder forebygge og håndtere konflikter i personalgruppen? -
Se hva jeg forteller uten ord! : hvordan kan voksne i barnehagen bruke musikk for å skape gode samspillsituasjoner med de yngste barnehagebarna?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan kan voksne i barnehagen bruke musikk for å skape gode samspillsituasjoner med de yngste barnehagebarna? -
Rommet med det rare i
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvordan kan 2-3 åringer ta i bruk et rom iscenesatt med gjenbruksmaterialer, og hvordan kan materialene være med på å berike barnas lek? -
Barn har melodi : hvordan kan musikk være en kommunikasjonsform med de yngste barna i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan kan musikk være en kommunikasjonsform med de yngste barna i barnehagen? -
Kunstmøter og skapende prosesser med små barn : Hvordan kan pedagogisk leder i en barnehage legge til rette for kunstmøter og skapende prosesser med små barn?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder i en barnehage legge til rette for kunstmøter og skapende prosesser med små barn? -
Hvilke opplevelser og erfaringer har personalet i en barnehage rundt temaet mobbing og helsekonsekvenser, og er arbeidet de gjør for å forebygge i tråd med forskning på emnet?
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: Hvilke opplevelser og erfaringer har personalet i en barnehage rundt temaet mobbing og helsekonsekvenser, og er arbeidet de gjør for å forebygge i tråd medforskning på emnet? -
Den semantiske utviklingens betydning for læring ved overgangen fra barnehage til skole
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvordan påvirkes barns læring gjennom første skoleår av deres begrepsforståelse og ordforråd ved skolestart? -
Pedagogrollen i de uformelle hverdagssituasjonene : et innsyn i to pedagogiske ledere sitt språkarbeid med flerspråklige barn i de uformelle hverdagssituasjonene
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: På hvilken måte kan pedagogen støtte flerspråklige barns språkutvikling i uformelle hverdagssituasjoner? -
Demokrati og likestilling i uteleken : er uteleken i barnehagen påvirket av barnas kjønn?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Er uteleken i barnehagen påvirket av barnas kjønn?