Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBratsvedal, Ine Rolseth
dc.coverage.spatialNorway, Trondheimen_US
dc.date.accessioned2022-11-01T09:28:27Z
dc.date.available2022-11-01T09:28:27Z
dc.date.created2022-10-31T12:20:58Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationNordisk Barnehageforskning. 2022, 19 (3), 59-77.en_US
dc.identifier.issn1890-9167
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3029272
dc.description.abstractMålet med denne undersøkelsen er å få fem intervjuer med ansatte i barnehager som har muslimske barn i barnehagegruppa. Målet med denne undersøkelsen er å få mer kunnskap om hvordan barnehagene jobber med islam og hva de ansatte mener fungerer i dette arbeidet. Funnene viser at de ulike barnehagene jobber med islam i ulik grad, men at alle forholder seg til denne religionen, og særlig de religiøse praksisene.en_US
dc.description.abstract"Tissen er haram!" En undersøkelse av hvordan ansatte i barnehager jobber med islamen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNOASPen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.subjectislam;en_US
dc.subjectmangfold;en_US
dc.subjectreligiøs praksis;en_US
dc.subjectsekularisme;en_US
dc.subjectbarnehageen_US
dc.title"Tissen er haram!" En undersøkelse av hvordan ansatte i barnehager jobber med islamen_US
dc.title.alternative"Tissen er haram!" En undersøkelse av hvordan ansatte i barnehager jobber med islamen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© 2022 Authors
dc.subject.nsiVDP::Pedagogiske fag: 280en_US
dc.subject.nsiVDP::Education: 280en_US
dc.source.pagenumber19.en_US
dc.source.volume19en_US
dc.source.journalNordisk Barnehageforskningen_US
dc.source.issue3en_US
dc.identifier.doi10.23865/nbf.v19.260
dc.identifier.cristin2066729
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal