Show simple item record

dc.contributor.authorGrimsmo, Sunniva Sørvik
dc.date.accessioned2022-10-31T12:27:10Z
dc.date.available2022-10-31T12:27:10Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3029121
dc.description.abstractDen personlige grunnen for hvorfor jeg valgte nettopp temaet «Livsmestring på tur i natur», er fordi jeg selv har erfart at naturopplevelser og fysisk aktivitet ute i naturen, påvirker min psykiske helse og livskvalitet positivt. Det er også ute i naturen jeg først og fremst opplever mestring. Dermed var dette blant annet en av grunnene til at jeg begynte på barnehagelærerstudiet med vekt på natur og friluftsliv, fordi jeg tror at det å ha et godt forhold til natur og friluftsliv også påvirker barns fysiske og psykiske helse positivt. Jeg mener at naturen skaper mange muligheter til utfordringer og mestring, som kan ha stor påvirkning på små barns utvikling. I tillegg til dette hadde jeg min siste praksisperiode i en barnehage som hadde livsmestring som et av fokusområdene i sin årsplan. Noe som økte min interesse for nettopp dette begrepet, barns psykiske helse, og hvordan ivareta dette i barnehagehverdagen. Med bakgrunn i dette utformet jeg problemstillingen: «Hvordan jobber personalet i barnehagen med begrepet livsmestring for de yngste barna (0-3 år) på tur i natur?».en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleLivsmestring på tur i naturen_US
dc.title.alternativeHvordan jobber personalet i barnehagen med begrepet livsmestring for de yngste barna (0-3 år) på tur i natur?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderSunniva Sørvik Grimsmoen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal