Show simple item record

dc.contributor.authorSkarsvåg, David Sollie
dc.date.accessioned2022-09-28T13:22:29Z
dc.date.available2022-09-28T13:22:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3022325
dc.description.abstractEr det slik at det økte fokuset på psykisk helse og derigjennom livsmestring er et rop om hjelp for barna i barnehagen? Slik Jens Bjørneboe satte søkelys på 50-talls skolen med sin roman «Jonas» i 1955 (Bjørneboe, 1955). Jonas slet med livet i skolen, og boken skapte stor debatt rundt forholdene i den norske skole da den kom ut. Er det å innføre livsmestring egentlig et politisk innspill for å løse et samfunnsproblem, men som kanskje blir for komplekst å forholde seg til i en barnehage? Eller er det virkelig det vi trenger for å kunne hjelpe barna til å få en god start på livet? Hva inneholder begrepet og hvordan forstår pedagogiske ledere innholdet i det? Jeg har gjennom min utdanning ved Dronning Mauds Minne Høgskole blitt nysgjerrig på hvordan begrepet forstås blant pedagogiske ledere i barnehagen. Kan jeg gjennom å snakke med erfarne pedagogiske ledere komme nærmere en forståelse av begrepet? Jeg har derfor valgt følgende problemstilling: «Hvilken forståelse har pedagogiske ledere av begrepet livsmestring?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleLivsmestring – et komplekst begrep?en_US
dc.title.alternativeHvilken forståelse har pedagogiske ledere av begrepet livsmestring?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderDavid Sollie Skarsvågen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal