Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSkarsvåg, David Sollie
dc.date.accessioned2022-09-28T13:22:29Z
dc.date.available2022-09-28T13:22:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3022325
dc.description.abstractEr det slik at det økte fokuset på psykisk helse og derigjennom livsmestring er et rop om hjelp for barna i barnehagen? Slik Jens Bjørneboe satte søkelys på 50-talls skolen med sin roman «Jonas» i 1955 (Bjørneboe, 1955). Jonas slet med livet i skolen, og boken skapte stor debatt rundt forholdene i den norske skole da den kom ut. Er det å innføre livsmestring egentlig et politisk innspill for å løse et samfunnsproblem, men som kanskje blir for komplekst å forholde seg til i en barnehage? Eller er det virkelig det vi trenger for å kunne hjelpe barna til å få en god start på livet? Hva inneholder begrepet og hvordan forstår pedagogiske ledere innholdet i det? Jeg har gjennom min utdanning ved Dronning Mauds Minne Høgskole blitt nysgjerrig på hvordan begrepet forstås blant pedagogiske ledere i barnehagen. Kan jeg gjennom å snakke med erfarne pedagogiske ledere komme nærmere en forståelse av begrepet? Jeg har derfor valgt følgende problemstilling: «Hvilken forståelse har pedagogiske ledere av begrepet livsmestring?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleLivsmestring – et komplekst begrep?en_US
dc.title.alternativeHvilken forståelse har pedagogiske ledere av begrepet livsmestring?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderDavid Sollie Skarsvågen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal