Å snakke med barn om vanskelige tema
Bachelor thesis
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3022199Utgivelsesdato
2022Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Gjennom denne oppgaven ønsker jeg å belyse et tema jeg mener det ikke blir snakket nok om i norske barnehager. Det er et omfattende tema jeg føler burde få betydelig plass i barnehagens praksis. Jeg håper dette bachelorprosjektet kan fungere som et tankeredskap og bidra til at barnehager kan starte en prosess med å løfte frem og forbedre barnehagens praksis i å snakke med barn om vanskelige tema (Dalland, 2012, referert i Bergsland & Jæger, 2014, s.81).
Underveis i arbeidet har problemstillingen gått gjennom flere omformuleringer, og med hjelp fra både medstudenter og veilederne mine har jeg reflektert over problemstillingen og hvilke ord som best reflekterer temaet og funnene mine på en tilfredsstillende måte. I denne oppgaven vil jeg besvare denne problemstillingen:
«Hva anser pedagogiske ledere i barnehagen som vesentlig for å kunne møte barn i samtaler om vanskelige tema?»