Musikkopplevelser for og med barn
dc.contributor.author | Årland, Linda | |
dc.date.accessioned | 2021-11-22T14:44:51Z | |
dc.date.available | 2021-11-22T14:44:51Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2830781 | |
dc.description.abstract | I rammeplanen under fagområdet «Kunst, kultur og kreativitet», står det skrevet at barnehagen skal «motivere barna til å uttrykke seg gjennom musikk, dans, drama og annen skapende virksomhet, og gi dem mulighet til å utvikle varierte uttrykksformer» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s.33). Gjennom mine år som student, har jeg i alle praksisperiodene opplevd, etter min menine hvor lite barnehagelærerne har lagt vekt på bruken av musikk i hverdagen. Dette har gjort meg veldig nysgjerrig på hvordan barnehagelærerne generelt jobber med musikk i barnehagen, og ført til problemstillingen «Hvordan kan barnehagelæreren skape og formidle musikkopplevelser for og med barn» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Musikkopplevelser for og med barn | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan kan barnehagelæreren skape og formidle musikkopplevelser for og med barn? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Linda Årland | en_US |