Show simple item record

dc.contributor.authorTrampe-Kindt, Vilde
dc.date.accessioned2021-11-22T12:59:01Z
dc.date.available2021-11-22T12:59:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2830726
dc.description.abstractBarns språktilegnelse er noe jeg har vært interessert i over lang tid. Da jeg i 2017 og 2018 jobbet som pedagogisk medarbeider i en barnehage, fikk jeg mange erfaringer med mangfold. Barnehagen var blant annet preget av språklig, kulturelt og religiøst mangfold. Opp mot interessen om språk syntes jeg dette var spennende å arbeide med, og fikk etter hvert mulighet til å delta i gruppeveiledning om språklig mangfold i regi av OsloMet – storbyuniversitetet ved Ingvild Kristin Alfheim. I veiledningene ble det for eksempel arbeidet med tilrettelegging for flerspråklige barns språkutvikling og synliggjøring av ulike språk og kulturer. På denne tiden var mitt hovedfokus på de yngste barna da jeg jobbet på en småbarnsavdeling. Med denne bakgrunnen ønsker jeg å fordype meg videre i dette arbeidet, men denne gangen vil jeg hovedsakelig fokusere på de eldste flerspråklige barna. Min problemstilling er derfor som følger: «På hvilke måter mener to pedagogiske ledere at de kan tilrettelegge for et inkluderende språkmiljø for flerspråklige barn i alderen 3-6 år?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleEt inkluderende språkmiljø for flerspråklige barnen_US
dc.title.alternativeEn kvalitativ studie av to barnehagers språkmiljøen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderVilde Trampe-Kindten_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal