Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorArneson, Vilde
dc.date.accessioned2021-10-15T09:15:56Z
dc.date.available2021-10-15T09:15:56Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2823244
dc.description.abstractI barnehagehverdagen er dagene ofte travle med mange barn og kanskje for få ansatte. Det kan dermed oppleves utfordrende å se hvert enkelt barn, spesielt dersom de ikke har utviklet et verbalspråk de kan gjøre seg forstått med. Det er barnehagelærerens ansvar å sørge for at også de yngste får et tilbud preget av god kvalitet der de opplever å bli sett, hørt og tatt på alvor. Dette kan føre til utfordringer i kvalitetsarbeidet til barnehagen for de yngste (Greve, 2014, s. 125). I og med at de yngste barna er ekstra sårbare for å bli oversett og overhørt i en travel barnehagehverdag, vil jeg argumentere for at et slikt arbeid der man jevnlig legger til rette for smågrupper, vil være desto viktigere. Det er nettopp i denne aldersgruppen der barnas behov for trygghet er som størst. Problemstillingen som blir belyst i denne oppgaven er derfor: «Hvordan kan personalet i barnehagen ved bruk av voksenstyrte aktiviteter i smågrupper bidra til å gi toddlere en opplevelse av mestring og samspill?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleDe yngste barnas mestring og samspillen_US
dc.title.alternativeHvordan kan personalet i barnehagen ved bruk av voksenstyrte aktiviteter i smågrupper bidra til å gi toddlere en opplevelse av mestring og samspill?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal