dc.contributor.advisor | Bergsland, Mirjam Dahl | |
dc.contributor.advisor | Torgersen, Jan-Ketil | |
dc.contributor.author | Kristoffersen, Johanna | |
dc.date.accessioned | 2021-09-20T09:52:09Z | |
dc.date.available | 2021-09-20T09:52:09Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2779140 | |
dc.description.abstract | Rammeplanen forteller oss at «opplevelser med kunst og kultur i barnehagen kan legge grunnlag for tilhørighet, deltakelse og eget skapende arbeid» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 50). Den forteller også at personalet skal tilrettelegge for meningsfulle opplevelser, og støtte barns positive selvforståelse (KD, 2017, s. 21). Det er personalet i barnehagen sitt ansvar å legge til rette for at barna skal få disse gode opplevelsene, og få støtte i sosialisering og utviklingen av selvfølelsen. Jeg har valgt ut fra mitt personlige og faglige ståsted å skrive om hvordan musikk kan være et sentralt virkemiddel, i arbeid med barns selvfølelse og tilhørighet i fellesskapet.
Problemstillingen ble derfor: Hvordan kan musikk fremme barns selvfølelse og tilhørighet i fellesskapet? | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Musikk, selvfølelse og fellesskap | en_US |
dc.title.alternative | Hvordan kan musikk fremme barns selvfølelse og tilhørighet i fellesskapet? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Johanna Kristoffersen | en_US |