Show simple item record

dc.contributor.advisorBergsland, Mirjam Dahl
dc.contributor.advisorTorgersen, Jan-Ketil
dc.contributor.authorKristoffersen, Johanna
dc.date.accessioned2021-09-20T09:52:09Z
dc.date.available2021-09-20T09:52:09Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2779140
dc.description.abstractRammeplanen forteller oss at «opplevelser med kunst og kultur i barnehagen kan legge grunnlag for tilhørighet, deltakelse og eget skapende arbeid» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 50). Den forteller også at personalet skal tilrettelegge for meningsfulle opplevelser, og støtte barns positive selvforståelse (KD, 2017, s. 21). Det er personalet i barnehagen sitt ansvar å legge til rette for at barna skal få disse gode opplevelsene, og få støtte i sosialisering og utviklingen av selvfølelsen. Jeg har valgt ut fra mitt personlige og faglige ståsted å skrive om hvordan musikk kan være et sentralt virkemiddel, i arbeid med barns selvfølelse og tilhørighet i fellesskapet. Problemstillingen ble derfor: Hvordan kan musikk fremme barns selvfølelse og tilhørighet i fellesskapet?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleMusikk, selvfølelse og fellesskapen_US
dc.title.alternativeHvordan kan musikk fremme barns selvfølelse og tilhørighet i fellesskapet?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderJohanna Kristoffersenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal