Show simple item record

dc.contributor.authorGjellan, Anne
dc.date.accessioned2021-09-13T08:14:20Z
dc.date.available2021-09-13T08:14:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2775373
dc.description.abstractGjennom mine praksisperioder har jeg blitt introdusert for kartleggingsverktøy, og jeg har erfart at det er ulikt hvordan de blir tatt i bruk i barnehagen. Derfor ønsker jeg å undersøke hvilken bevissthet barnehagelærerne har om bruk av dem. Jeg har en førforståelse for at bruk av kartleggingsverktøy står i kontrast til det Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver (2017, s. 37) understreker om at observasjoner og vurderinger av barn skal ta utgangspunkt i barnets individuelle forutsetninger (Kunnskapsdepartementet, 2017). Derfor ønsker jeg å undersøke dette nærmere, og kanskje få en bredere innsikt og utvide min førforståelse om kartlegging i barnehagen. Kartlegging av barn i barnehagen er et viktig, og stort tema. I arbeidet med å lage en problemstilling har jeg vært nødt til å avgrense, og jeg har justert den underveis. Innledningsvis skrev jeg om debatten omkring kartlegging, og på bakgrunn av erfaringer fra praksis ønsker jeg å undersøke hva fagfolket selv legger i begrepet kartlegging, og hvilken bevissthet de har om bruk av kartleggingsverktøy i barnehage. Min problemstilling falt derfor på: «Hvilken bevissthet har barnehagelærere om bruk av kartleggingsverktøy i barnehagen?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleKartlegging i barnehagenen_US
dc.title.alternativeHvilken bevissthet har barnehagelærere om bruk av kartleggingsverktøy i barnehagen?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderAnne Gjellanen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal