Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorGjellan, Anne
dc.date.accessioned2021-09-13T08:14:20Z
dc.date.available2021-09-13T08:14:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2775373
dc.description.abstractGjennom mine praksisperioder har jeg blitt introdusert for kartleggingsverktøy, og jeg har erfart at det er ulikt hvordan de blir tatt i bruk i barnehagen. Derfor ønsker jeg å undersøke hvilken bevissthet barnehagelærerne har om bruk av dem. Jeg har en førforståelse for at bruk av kartleggingsverktøy står i kontrast til det Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver (2017, s. 37) understreker om at observasjoner og vurderinger av barn skal ta utgangspunkt i barnets individuelle forutsetninger (Kunnskapsdepartementet, 2017). Derfor ønsker jeg å undersøke dette nærmere, og kanskje få en bredere innsikt og utvide min førforståelse om kartlegging i barnehagen. Kartlegging av barn i barnehagen er et viktig, og stort tema. I arbeidet med å lage en problemstilling har jeg vært nødt til å avgrense, og jeg har justert den underveis. Innledningsvis skrev jeg om debatten omkring kartlegging, og på bakgrunn av erfaringer fra praksis ønsker jeg å undersøke hva fagfolket selv legger i begrepet kartlegging, og hvilken bevissthet de har om bruk av kartleggingsverktøy i barnehage. Min problemstilling falt derfor på: «Hvilken bevissthet har barnehagelærere om bruk av kartleggingsverktøy i barnehagen?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleKartlegging i barnehagenen_US
dc.title.alternativeHvilken bevissthet har barnehagelærere om bruk av kartleggingsverktøy i barnehagen?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderAnne Gjellanen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal