Show simple item record

dc.contributor.authorGundersen, Lene
dc.coverage.spatialTrondheim, Norgeen_US
dc.date.accessioned2020-11-09T09:08:21Z
dc.date.available2020-11-09T09:08:21Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2686873
dc.description.abstractJeg ønsker, som jeg allerede har vært inne på, å få mer kunnskap om hvordan man som pedagogisk leder kan tilrettelegge for inkludering av barn med funksjonsnedsettelse i barnehagens utelek. Inkludering er komplekst, men et inkluderende fellesskap kan defineres med begrep som tilhørighet, deltakelse og medvirkning. Ifølge Rammeplan for barnehagen: innhold og oppgaver, heretter referert til som rammeplanen, skal barnehagen bidra til at alle barn får en god barndom preget av trivsel, vennskap og lek, og må slik inkludere alle barn som går i barnehagen (KD, 2017, s.11). Inkludering står derfor svært sentralt på dagsordenen, og er noe jeg ønsker å erverve mer kunnskap om. Dette være seg hvordan tilrettelegging og inkluderingsprosessen for barn med funksjonsnedsettelse i uteleken fungerer i praksis. Problemstillingen min er dermed som følger: Hvordan kan pedagogisk leder tilrettelegge for inkludering av barn med funksjonsnedsettelse i barnehagens utelek?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskoleen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleInkludering av barn med funksjonsnedsettelse i barnehagens utelek: pedagogisk leders arbeid med tilrettelegging for alle barnen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderLene Gundersenen_US
dc.source.pagenumber40en_US
dc.description.localcodeBNBAC3900en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal