• Hvordan kan man bruke Pushwagners verk i barnehagen? 

      Karlsen, Ida Johanne Coleman (Bachelor thesis, 2022)
      Jeg kom med ideen å lage et prosjekt basert på Pushwagners verk for at barna skulle bli mer oppmerksomme med fordelene ved hvordan det er å være ulike. Vi alle ser ulike ut, har forskjellige interesser og det er noe som ...
    • Musikk, selvfølelse og fellesskap 

      Kristoffersen, Johanna (Bachelor thesis, 2021)
      Rammeplanen forteller oss at «opplevelser med kunst og kultur i barnehagen kan legge grunnlag for tilhørighet, deltakelse og eget skapende arbeid» (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 50). Den forteller også at personalet ...
    • Musikkens påvirkning på barns uttrykk: hvordan påvirker musikk en gruppe femåringers uttrykk? 

      Wenge, Mathilde Fredrikke (Bachelor thesis, 2020)
      Problemstillingen har endret seg flere ganger før jeg begynte på min skriveprosess. Jeg hadde tidlig en klar tanke om at det var musikk jeg ville skrive om, men en mer konkret problemstilling hadde jeg ikke tenkt så mye ...
    • Stillhet 

      Hogganvik, Ellin Andrea (Bachelor thesis, 2021)
      I barnehagen er det mye lyd, dette er et faktum. En del av lyden er naturlig og ønsket, mens en annen del kan være skadelig og uønsket. Når lyden er uønsket defineres det som støy eller bråk. Dette gjelder spesielt når ...
    • De yngste barnas samspill gjennom musikk: hvordan kan barnehagen styrke det sosiale samspillet mellom de yngste barna ved hjelp av musikk? 

      Forsland, Kine Amalie (Bachelor thesis, 2020)
      Musikk kan være et felles språk, og både barna og vi voksne trenger ikke store forutsetninger for å oppleve et fellesskap når det drives med musikk. «Opplevelser med kunst og kultur i barnehagen kan legge grunnlag for ...