Blar i Bachelorgradsoppgaver (Bachelor's theses) på utgivelsesdato
Viser treff 1-20 av 878
-
Hvordan arbeides det med kulturelt mangfold i barnehagen, med utgangspunkt i pedagogisk leders rolle og ansvar?
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvordan arbeides det med kulturelt mangfold i barnehagen, med utgangspunkt i pedagogisk leders rolle og ansvar? -
Hvordan møter barnehageansatte de spenningssøkende barna?
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvordan møter barnehageansatte de spenningssøkende barna? -
Balansert risikostyring - betydningen av styrers arbeid.
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvilken betydning har styrerens arbeid, for at organisasjonen skal jobbe forebyggende med ulykker, uten å begrense barns utvikling gjennom risikofylt lek? -
Tilrettelegging av barnehagens utområde for barn med bevegelseshemning
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: På hvilken måte kan en barnehage tilrettelegge uteområdet for barn med bevegelseshemning? -
Risikofylt lek og sikkerhet
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvilken oppfatning har foreldre/foresatte i barnehagen av risikofylt lek og hvordan mener de barnehagen forholder seg til det å ivareta barnas sikkerhet? -
Spesialpedagogen sitt fokus på bruken av det fysiske miljøet
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Spesialpedagogen sitt fokus på bruken av det fysiske mlijøet -
Samspillet mellom de yngste barna i barnehagen
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hva er innholdet i barns samspill under måltidet? En analyse av praksisfortellinger om toddlernes samspill under måltidet i barnehagen. -
«Sjer du mæ?»
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvordan ivaretas «barns beste» i et tverrfaglig samarbeid mellom barnehage, barnevern og helsestasjon? -
Risikofylt lek
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: I hva slags situasjoner og hvor opplever barn spenning i barnehagens uteområdet? -
Friluftsliv og barns selvstendighet
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Legger friluftsavdelinger mer til rette for utvikling av selvstendighet, uavhengighet og hensyn enn ordinære avdelinger? -
En oppgave om barnehagens uteområder
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Er det forskjell i barns fysiske lek i barnehager med ulikt uteområde? -
Personalets motivasjon i utetiden
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvilke ytre rammefaktorer i barnehagen påvirker personalets motivasjon til å være ute i barnehagens utetid? -
Flyktningbarns rettigheter
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling er: Hvordan kan en mottaksavdeling bidra til å ivareta flyktningbarns rettigheter?- med fokus på barnets beste og levestandard -
Voksnes nonverbale kommunikasjon : Hvordan påvirker den voksnes nonverbale kommunikasjonsuttrykk barns forhold til å være ute i all slags vær
(Bachelor thesis, 2012)Problemstilling: Hvordan påvirker den voksnes nonverbale kommunikasjonsuttrykk barns forhold til å være ute i all slags vær? -
Sirkus i barnehagen
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan kan sirkus ivareta toddlerens kroppslige væremåte? -
Musikk og språk: En undersøkelse om hvordan musikk kan påvirke barns språkutvikling
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilket potensiale kan arbeid med musikk i barnehagen ha for å styrke førskolebarns språkutvikling? -
Hvilken bevissthet har de voksne i barnehagen om egen rolle i utetiden og hva påvirker de praktiske valgene de foretar seg?
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvilken bevissthet har de voksne i barnehagen om egen rolle i utetiden? Og hva påvirker de praktiske valgene de foretar seg ute? -
Å bli pedagogisk leder for første gang: «Hva kan du lære oss, du som er nyutdannet?»
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan oppleves det å bli pedagogisk leder for første gang? - hvordan kan man arbeide for å skape en positiv tilpasning? - hvilke utfordringer kan man møte i forhold til personal- og barnegruppen? -
Barns estetiske uttrykk
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: Hvordan fremme barns estetiske uttrykk? -
Ettåringers sosiale samspill i tilrettelagte lekemiljø med forskjellige tilbud av lekematerialer
(Bachelor thesis, 2013)Problemstilling: I hvilken grad vil tilrettelegging av ettåringenes lekemiljø påvirke barnas samspill?