Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Nye registreringer
Viser treff 941-960 av 1143
-
«Man kan ikke beskytte barn mot all smerte i livet, men hjelpe ved å gi dem verktøy til å takle det..»: Bearbeiding av følelser hos barn med utgangspunkt i billedboken
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan billedboken brukes som hjelpemiddel til å bearbeide følelser hos barn? -
Musikkompetanse og ulike syn på musikk i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Korleis kan førskulelærarens musikkompetanse påverke personalet sine holdningar til musikk i barnehagen? -
Ledelse og barns medvirkning
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: På hvilken måte ivaretas barns "stemme" i planlegging og gjennomføring av prosjektarbeid i barnehagen? Hvordan kan den pedagogiske ledelsen fremme personalets refleksjon, og sørge for at den blir brukt ... -
Sang og musikkvalg i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvilke pedagogiske begrunnelser ligger til grunn for valg av sang og musikkrepertoar for de minste barna i barnehagen? -
De yngste barnas kroppslige kommunikasjon og evne til medvirkning
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan jobbes det med de yngste barnas mange kommunikasjonsformer i barnehagen? -
Musisering i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan gi barn muligheten til å musisere i barnehagen? -
Positiv grensesetting på småbarnsavdeling
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan benytter de ansatte i barnehagen seg av positiv grensesetting for å oppnå en god pedagogisk atmosfære? -
Motorisk usikre barn
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hva er barnehagepersonalets erfaringer med motorisk usikre barn? -
Å danse med toddlere
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvorfor og hvordan introdusere dans for toddlere i barnehagen? -
Hvordan legge til rette for god litteraturformidling i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan legge til rette for god litteraturformidling i barnehagen? Hvordan møte barns behov? Hvilke bøker skal vi tilby barna? -
Værekraft: en begrunnelse for musikk?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan begrunner vi musikkens værekraft i barnehagen? -
Førskulelæraren – ein ressurs i skulen?
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Korleis kan førskulelæraren vere ein ressurs i forhold til dei yngste barna i skulen? -
Politiske vedtak – barns læringsmiljø
(Bacheloroppgaver ved DMMH (2014), Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan møter pedagogiske ledere Rammeplanens mål om barns læringsmiljø, når kommunens politikere fatter vedtak som bidrar til lavere bemanning? -
Illustratør i barnehagen
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan jeg som illustratør involvere barna i utformingen av en bildeserie? -
Rom for ro gjennom pedagogisk nærvær og kunstfag
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan legge til rette for at barn skal lære å ta vare på seg selv og utvikle en selvomsorg for eget behov for ro i hverdagen? -
En måte å bruke litteratur for å utvikle literacy hos små barn
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan barnehagepersonalet benytte et litteraturformidlingsprosjekt for å fremme 3-åringers literacy? -
«Hun er ikke så flink til å dele». En alternativ tilnærming til sosiale normer om deling i barnehagen
(Journal article; Peer reviewed, 2018)At barn skal lære å dele med hverandre, er en del av barnehagens hverdag. Hva som menes med deling og hvordan sosiale normer om deling finner sted i barnehagen, risikerer derimot å bli tatt for gitt i hverdagen. Som forsker ... -
Before, During, and After Examination: Development of Prospective Preschool Teachers’ Mathematics-Related Enjoyment and Self-Efficacy
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This article examines the stability of Norwegian prospective preschool teachers’ enjoyment of mathematics and their mathematics-related self-efficacy before, during, and after a teacher-education examination. In addition, ... -
A Continuum Deconstructed: Exploring how Day-care Staff’s Discursive Practices Construct Children as Possibly Impaired
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Based on interviews and fieldwork in Norwegian day-care institutions, I examine day-care staffs’ descriptions of children suspected of, but not (yet) diagnosed as, having impairments. The main research question is: how do ... -
Voksen-Barn relasjon
(Bachelor thesis, 2014)Problemstilling: Hvordan kan man som voksen i barnehagen skape gode relasjoner til alle barna?