Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Nye registreringer
Viser treff 1081-1100 av 1143
-
Transportetappen på tur med barn : en sammenligning av en naturbarnehage og en «vanlig» barnehage på tur i skogen
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvordan gjennomføres transportetappen til og fra barnehagen og turmålet i to forskjellige barnehager? En sammenligning av en naturbarnehage og en «vanlig barnehage» på tur i skogen -
«Du må jo kjenne henne veldig godt for å kunne møte henne ut ifrå den hun er» : en kasusstudie av barnehageansattes kommunikasjon med et barn med sansetap og kommunikasjonsvansker
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan tolker personalet i barnehagen kommunikasjonssignalene til et barn med sansetap og omfattende kommunikasjonsvansker? -
Voksenrollen ute : personalets arbeid tilknyttet barns lek i barnehagens uterom
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvilke roller har personalet når det kommer til barns utelek i eget uterom? Og arbeider personalet ulikt i de forskjellige aldersgruppene i barnehagen? -
Hva sier et utvalg barnehagelærere er god praksis for å skape tilknytningsrelasjoner med barn i deres barnehage?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hva sier et utvalg barnehagelærere er god praksis for å skape gode tilknytningsrelasjoner med barn i deres barnehage? -
Digitale verktøy i barns lek i barnehagen : hvordan kan barnehagelæreren tilrettelegge pedagogisk for bruk av digitale verktøy i barns lek i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: Hvordan kan barnehagelæreren tilrettelegge pedagogisk for bruk av digitale verktøy i barns lek i barnehagen? -
Kroppslighet som inngangsport til norsk språktilegnelse : hvordan kan det å anerkjenne flerspråklige barns kroppslighet fremme norsk språktilegnelse?
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvordan kan det å anerkjenne flerspråklige barns kroppslighet fremme norsk språktilegnelse? -
Matematikk i naturen
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: Hva gjør personalet i naturbarnehagen for at 2 og 3åringen skal oppleve undring ved å utforske matematikk i naturen? -
Risikolek i barnehagen : hvilke muligheter har barna til å drive med risikolek i en gitt barnehages uteområde, kontra på tur?
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: Hvilke muligheter har barna til å drive med risikolek i en gitt barnehages uteområde, kontra på tur? -
Inviter dem inn : hvordan jobber personalet i en innføringsbarnehage med inkludering av nyankomne flyktningfamilier?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan jobber personalet i en innføringsbarnehage med inkludering av nyankomne flyktningfamilier? -
Teamledelse : hvilke erfaringer har barnehagepersonalet etter overgang fra gruppestruktur til teamstruktur?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvilke erfaringer har barnehagepersonalet etter overgang fra gruppestruktur til teamstruktur? Hvordan kan teamledelse fremme et godt arbeidsmiljø og god kvalitet i barnehagen? -
Er Anne også jord? : hverdangssamtalen mellom barn og voksne i uterommet
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hva kan hverdagssamtalen mellom barn og voksne i uterommet bety for barns utvikling av kunnskap på ulike områder? -
Barns rettigheter og barns beste
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvilke perspektiver på barns rettigheter og barns beste komme til uttrykk i barnekonvensjonen og FNs barnekomités rapporter om Tanzania og Norge? -
Musikk og språk : hvordan kan pedagogen arbeide med musikk for å fremme barns språkutvikling i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: Hvordan kan pedagogen arbeide med musikk for å fremme barns språkutvikling i barnehagen. -
Barn med innagerende atferd i uterommet : hvordan skaper barnehagelæreren trygghet for barn med innagerende atferd i uterommet?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan skaper barnehagelæreren trygghet for barn med innagerende atferd i uterommet? -
Rytme, sang og dans i barns hverdagsliv : hvordan kommer rytme, sang og dans til uttrykk i barns hverdagsliv i Swaziland og Norge?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan kommer rytme, sang og dans til uttrykk i barns hverdagsliv i Swaziland og Norge? -
Barn og rom : pedagogers tanker om innerommets betydning for barns læring og utvikling i barnehagen
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: Hvilke tanker har pedagoger om rommets betydning i barnehagen, og kommer disse tankene til utrykk i innearealets innredning? -
Hvordan kan pedagoger tilrettelegge for, - og ivareta barns uttrykk i planlagte aktiviteter med materialer i barnehagen?
(Bachelor thesis, 2017)Problemstilling: Hvordan kan pedagoger tilrettelegge for, og ivareta barns uttrykk i planlagte kunstfaglige aktiviteter med materialer i barnehagen? -
Om fysiskmotorisk lek og inkludering : på hvilken måte kan fysiskmotorisk lek fungere som inkluderingsfaktor for flerspråklige barn?
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: På hvilken måte kan fysiskmotorisk lek fungere som inkluderingsfaktor for flerspråklige barn? -
Uterommet si betydning i det spesialpedagogiske arbeidet i barnehagen
(Bachelor thesis, 2015)Problemstilling: Kva slags betyding legg spesialpedagogar i bruk av uterommet i sitt spesialpedagogiske arbeid i barnehagen? -
Gode møter som nøkkel til barns vennskap på tvers av språk : om å danne relasjoner til sine jevnaldrende på tross av manglende fellesspråk : en nærstudie av ett flerspråklig barns første år i barnehage
(Bachelor thesis, 2016)Problemstilling: Hvilke konsekvenser kan manglende fellesspråk få for barns lek og samhandling i barnehagen?