Dronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanning: Recent submissions
Now showing items 901-920 of 1143
-
Familiesamarbeid med flerspråklige familier i hentesituasjon
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kommuniserer ansatte i en flerkulturell barnehage med en flerspråklig familie i hentesituasjon, og hvilken egenverdi har hentesituasjonen for flerspråklige familier? -
Musikk og språkutvikling
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan personalet i barnehagen anvende musikk i arbeid med barns språkutvikling? -
Digitale fortellinger i barnehagen
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan man ved skapende bruk av digitale verktøy i et kunstfaglig perspektiv, fremme barns medvirkning og danning gjennom å lage en digital fortelling? -
Ledelse i en flerkulturell barnehage
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan håndterer pedagogisk leder ulike utfordringer i en flerkulturell barnehage? -
Motivasjon i personalgruppa
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan pedagogisk leder arbeide for å fremme motivasjon i personalgruppa? -
Nyankomne barns opplevelse av trygghet og tilhørighet. En kvalitativ studie om tospråklige assistenters bidrag til opplevelse av trygghet og tilhørighet for nyankomne familier på en innføringsavdeling
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: På hvilke måter kan tospråklige assistenter bidra til opplevelse av trygghet og tilhørighet for nyankomne familier på en innføringsavdeling? -
Rammenplanens utvikling fra 1996-2017 med fokus på det samiske. En analyse av endringene i Rammeplanen for barnehagens innhold og oppgaver, med fokus på begrepsbruk og fremstillingen av det samiske
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan har begrepsbruken og fremstillingen av det samiske i rammeplanen endret seg fra 1996 til 2017? -
Med Under og brak. Barnehagekonserten i et relasjonelt perspektiv
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilken innvirkning har kunstneriske virkemidler på publikumsrelasjonen i barnehagekonserten? -
Ny som leder
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan en nyutdannet barnehagelærer utvikle egen lederrolle i barnehagen? -
Musikkens rolle i den psykiske helsen
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan musikken brukes som et virkemiddel i arbeidet med å fremme psykisk helse i barnehagen? -
Lek og estetiske virkemidler
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan utvikler barna leken sin ved hjelp av estetiske virkemidler? -
«Barnet er ikke vanskelig, det gjør så godt det kan». En studie om hvordan pedagogisk leder sammen med personalet kan arbeide på en småbarnsavdeling for at barn med utfordrende atferd skal få en bedre barnehagehverdag
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan pedagogiske ledere sammen med personalet på en småbarnsavdeling arbeide for at barn med utfordrende atferd skal få en bedre barnehagehverdag? -
Det setter spor...
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan bør voksne møte de ulike følelsene de yngste barna mellom ett og tre år viser i barnehagen? -
Barnehagelærerens arbeid med de yngste barnas risikofylte lek
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan arbeider barnehagelæreren med de yngste barnas risikofylte lek i barnehagen? -
Motorisk aktivitet i barnehagens utemiljø. Et kvalitativt studie på hvordan det fysiske utemiljø påvirker 3–5-åringers motoriske aktivitet
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan påvirker det fysiske utemiljøet 3–5-åringers motoriske aktivitet? -
Personalets kommunikasjon med de yngste barna
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hva er det som preger de ansattes kommunikasjon med de yngste barna i måltidssituasjon? -
Barn sine kjensler
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Kva metodar brukar ein utebarnehage i USA i sitt arbeid med barn sine kjensler? -
Mat og kulturelt mangfold
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan synliggjøres det kulturelle mangfoldet gjennom maten som serveres i en flerkulturell barnehage? -
De yngste barnas lek
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvilken rolle har barnehagelæreren i de yngste barns spontane lek i barnehagen? -
Å skremme eller ikke skremme. En dokumentanalyse om skumle fortellinger og fryktkompetanse
(Bachelor thesis, 2018)Problemstilling: Hvordan kan skumle fortellinger bidra til å gi barn fryktkompetanse?