Show simple item record

dc.contributor.authorHansen, Emilie Dorothea Aasbø
dc.date.accessioned2024-08-19T08:55:13Z
dc.date.available2024-08-19T08:55:13Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3146912
dc.description.abstractEn forutsetning for å ha kunnskap om seksuelle overgrep og/eller oppdage avvikende seksuell atferd er kunnskap om seksualitet på et generelt nivå. Problemstillingen er relevant for meg fordi jeg i likhet med andre barnehagelærerstudenter snart skal ut i et yrke og jobbe tett på barn og dermed deres seksualitet. Forskning viser at barn så tidlig som i barnehagealder vurderer seg selv og kroppen sin ut fra de holdningene som er rundt dem, dermed blir barnehagelærerstudenten og barnehagelæreres kunnskap viktig da dette kan bidra med å styrke barns kropps og selvbilde (Bergsvik et al., 2020, s. 15). Problemstillingen vil også være relevant for samfunnet da kunnskap om kropp, følelser og relasjoner legger grunnlag for at barnet utviklinger mestringskompetanse for egen helse som igjen legger grunnlag for en helsefremmed livsstil og valg senere i livet (Helse-og omsorgsdepartementet, 2017, s. 14). Mitt spørsmål og problemstilling i denne bacheloren er dermed: Hvordan barnehagelærerstudenter opplever sin egen kunnskap rundt barns seksualitet?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarn og seksualitet- en kvantitativ undersøkelse om barnehagelærerstudentens kompetanseen_US
dc.title.alternativeHvordan opplever barnehagestudenter sin egen kunnskap rundt barns seksualitet?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderEmilie Dorothea Aasbø Hansenen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal