Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorBjørnaas, Therese Marie Ignacio
dc.contributor.advisorBergby, Maren Flack
dc.contributor.authorStokke, Celine
dc.date.accessioned2024-08-19T08:23:11Z
dc.date.available2024-08-19T08:23:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3146889
dc.description.abstractSom en del av barnehagens verdigrunnlag innført i rammeplanen skal man møte individets behov for omsorg, trygghet, tilhørighet og anerkjennelse og sikre at barna får ta del i og medvirke i fellesskapet (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 7). Likevel identifiserer man ansatte som gjør dårlige handlingsvalg basert på egne verdier og holdninger som strider mot verdigrunnlaget. Temaet om diskriminerende holdninger i møte med flerkulturelle barn er derfor et svært viktig og relevant tema å utforske, da ansattes praksis påvirker hvorvidt barn opplever trygghet, trivsel og tilhørighet i barnehagen. Jeg har dermed valgt å formulere oppgavens problemstilling følgende: «Hvordan kan man oppdage og forebygge diskriminerende holdninger blant barnehageansatte rettet mot barn fra ulike kulturelle bakgrunner?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarnehagepersonalet i møte med de flerkulturelle barnaen_US
dc.title.alternativeHvordan kan man oppdage og forebygge diskriminerende holdninger blant barnehageansatte rettet mot barn fra ulike kulturelle bakgrunner?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCeline Stokkeen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal