Show simple item record

dc.contributor.advisorBjørnaas, Therese Marie Ignacio
dc.contributor.advisorBergby, Maren Flack
dc.contributor.authorStokke, Celine
dc.date.accessioned2024-08-19T08:23:11Z
dc.date.available2024-08-19T08:23:11Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3146889
dc.description.abstractSom en del av barnehagens verdigrunnlag innført i rammeplanen skal man møte individets behov for omsorg, trygghet, tilhørighet og anerkjennelse og sikre at barna får ta del i og medvirke i fellesskapet (Kunnskapsdepartementet, 2017, s. 7). Likevel identifiserer man ansatte som gjør dårlige handlingsvalg basert på egne verdier og holdninger som strider mot verdigrunnlaget. Temaet om diskriminerende holdninger i møte med flerkulturelle barn er derfor et svært viktig og relevant tema å utforske, da ansattes praksis påvirker hvorvidt barn opplever trygghet, trivsel og tilhørighet i barnehagen. Jeg har dermed valgt å formulere oppgavens problemstilling følgende: «Hvordan kan man oppdage og forebygge diskriminerende holdninger blant barnehageansatte rettet mot barn fra ulike kulturelle bakgrunner?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarnehagepersonalet i møte med de flerkulturelle barnaen_US
dc.title.alternativeHvordan kan man oppdage og forebygge diskriminerende holdninger blant barnehageansatte rettet mot barn fra ulike kulturelle bakgrunner?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderCeline Stokkeen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal