Show simple item record

dc.contributor.authorValum, Stina Than
dc.date.accessioned2024-08-11T20:08:31Z
dc.date.available2024-08-11T20:08:31Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3145681
dc.description.abstractJeg tolker at rammeplanen legger klare føringer for hvor vidt personalet skal være tilstedeværende og deltakende også i utetiden med barna. Likevel har jeg gjennom praksis- og arbeidserfaring i barnehagen kjent på de samme følelsene som Anne24. Der jeg har opplevd at personalet ofte kan bli stående å stort sett prate med kollegaer i utetiden, eller beholde en passiv og overvåkende rolle ovenfor barna, eller bruke utetiden som «pausetid», der ens egen rolle gjerne blir påvirket av dette. Jeg har også hørt flere i personalet, i flere barnehager, som snakker om det «kjedelige uteområdet», men gjør lite for å tilføre noe mer til det. Nå ønsker jeg derfor å finne ut hvorfor det er slik, ved å forske på følgende problemstilling; Hvilke utfordringer og muligheter opplever personalet i det pedagogiske arbeidet med femåringen i barnehagens uterom?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titlePersonalets opplevelser rundt pedagogisk arbeid i barnehagens uteromen_US
dc.title.alternativeHvilke muligheter og utfordringer opplever personalet i det pedagogisk arbeidet med femåringen i barnehagens uterom?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderStina Than Valumen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal