dc.contributor.author | Nordgaard, Frøy | |
dc.date.accessioned | 2024-07-24T17:23:08Z | |
dc.date.available | 2024-07-24T17:23:08Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3143148 | |
dc.description.abstract | Kunnskap vil ifølge Tveitereid et al. være en forutsetning for å kunne forstå hvordan en best kan legge til rette for at nyankomne barn får et godt liv i Norge (Tveitereid et al., 2017, s.42). Selv om jeg har møtt mange kunnskapsrike voksne i barnehagen, har jeg likevel fått et innblikk i hvordan ansattes holdninger og ulike forståelser kan påvirke hvordan en tenker om, og eventuelt møter barn med fluktbakgrunn i barnehagen. Disse praksisnære erfaringene har forsterket egen forståelse om at kunnskap alene ikke er nok, og har videre ledet til et ønske om en dypere innsikt i barnehagelærerens tanker, opplevelser og erfaringer knyttet til tematikken. Med bakgrunn i dette, ønsker jeg å undersøke hva barnehagelærere opplever at de behøver for å best kunne møte og ivareta barn med fluktbakgrunn i barnehagen. Selv om jeg også vil undersøke om barnehagelærerne sitter på eventuelle opplevelser av mangler for å kunne utøve en god praksis i møte med disse barna, vil ressursperspektivet løftes fram som undersøkelsens hovedfokus. Basert på dette har jeg formulert følgende problemstilling:
«Hvilken kompetanse opplever barnehagelærere et behov for å inneha i møte med barn med fluktbakgrunn i barnehagen?» | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Dronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanning | en_US |
dc.rights | Navngivelse 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no | * |
dc.title | Barn med fluktbakgrunn i barnehagen | en_US |
dc.title.alternative | Hvilken kompetanse opplever barnehagelærere et behov for å inneha i møte med barn med fluktbakgrunn i barnehagen? | en_US |
dc.type | Bachelor thesis | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | Frøy Nordgaard | en_US |