Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorNordgaard, Frøy
dc.date.accessioned2024-07-24T17:23:08Z
dc.date.available2024-07-24T17:23:08Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3143148
dc.description.abstractKunnskap vil ifølge Tveitereid et al. være en forutsetning for å kunne forstå hvordan en best kan legge til rette for at nyankomne barn får et godt liv i Norge (Tveitereid et al., 2017, s.42). Selv om jeg har møtt mange kunnskapsrike voksne i barnehagen, har jeg likevel fått et innblikk i hvordan ansattes holdninger og ulike forståelser kan påvirke hvordan en tenker om, og eventuelt møter barn med fluktbakgrunn i barnehagen. Disse praksisnære erfaringene har forsterket egen forståelse om at kunnskap alene ikke er nok, og har videre ledet til et ønske om en dypere innsikt i barnehagelærerens tanker, opplevelser og erfaringer knyttet til tematikken. Med bakgrunn i dette, ønsker jeg å undersøke hva barnehagelærere opplever at de behøver for å best kunne møte og ivareta barn med fluktbakgrunn i barnehagen. Selv om jeg også vil undersøke om barnehagelærerne sitter på eventuelle opplevelser av mangler for å kunne utøve en god praksis i møte med disse barna, vil ressursperspektivet løftes fram som undersøkelsens hovedfokus. Basert på dette har jeg formulert følgende problemstilling: «Hvilken kompetanse opplever barnehagelærere et behov for å inneha i møte med barn med fluktbakgrunn i barnehagen?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarn med fluktbakgrunn i barnehagenen_US
dc.title.alternativeHvilken kompetanse opplever barnehagelærere et behov for å inneha i møte med barn med fluktbakgrunn i barnehagen?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderFrøy Nordgaarden_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal