Show simple item record

dc.contributor.authorRisvik, Emma Karoline
dc.date.accessioned2024-07-16T16:10:39Z
dc.date.available2024-07-16T16:10:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141564
dc.description.abstractI barnehageloven, som er en lov alle barnehager må følge står det at barna skal få utfolde skaperglede, undring og utforskertvang. (Barnehageloven, 2005, § 1). Hvert barnehageår lages det en årsplan som barnehagen skal følge, denne årsplanen tar utgangspunkt i rammeplanen for barnehagen (2017). I rammeplanen blir undring nevnt flere ganger. Det kan derfor sies at undring er en viktig del av barnehagens arbeid. I løpet av studietiden har vi lært mye om undring og hvorfor dette er viktig, likevel føler jeg ikke at det jobbes godt nok med i barnehagen. I denne bacheloroppgaven vil jeg derfor se nærmere på hvilke tanker og forståelser barnehagelæreren har om det undrende barnet, men også hvordan de jobber med dette i pedagogisk praksis.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarns undringen_US
dc.title.alternativeHvilke tanker og forståelse har barnehagelæreren om det undrende barnet? Og på hvilke måter reflekteres dette i pedagogisk praksis?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderEmma Karoline Risviken_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal