Barns undring
Bachelor thesis
Published version
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/3141564Utgivelsesdato
2024Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
I barnehageloven, som er en lov alle barnehager må følge står det at barna skal få utfolde skaperglede, undring og utforskertvang. (Barnehageloven, 2005, § 1). Hvert barnehageår lages det en årsplan som barnehagen skal følge, denne årsplanen tar utgangspunkt i rammeplanen for barnehagen (2017). I rammeplanen blir undring nevnt flere ganger. Det kan derfor sies at undring er en viktig del av barnehagens arbeid. I løpet av studietiden har vi lært mye om undring og hvorfor dette er viktig, likevel føler jeg ikke at det jobbes godt nok med i barnehagen.
I denne bacheloroppgaven vil jeg derfor se nærmere på hvilke tanker og forståelser barnehagelæreren har om det undrende barnet, men også hvordan de jobber med dette i pedagogisk praksis.