Show simple item record

dc.contributor.authorMucyo, Jean Fabrice
dc.date.accessioned2024-07-16T15:43:29Z
dc.date.available2024-07-16T15:43:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141533
dc.description.abstractBarns forståelse av bærekraftig praksis varierer basert på deres erfaringer, miljøet de vokser opp i, og hvor mye de har blitt utsatt for miljøutfordringene. Gjennom ulike påvirkninger, blant annet fra foreldre, barnehage og medier, tilegner de seg kunnskaper om det som foregår rundt om i det miljøet de lever i, noe som kommer frem i barnesamtalene. Holdninger disse påvirkningene har om bærekraftig utvikling, spiller en svært viktig rolle i hvordan barna selv velger å fremstå og hvilke handlinger de velger å ta i fremtiden. Barn besitter mye kunnskap om bærekraftig utvikling enn det voksne tror, noe som de voksne i barnehagen må anerkjenne og tilrettelegge for i det pedagogiske arbeidet. Her gjelder det å fremstå som rollemodeller, engasjere og inspirerer barna til å bli involvert og delta i miljøaktiviteter hjemme, i barnehagen, og i nærområdet.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBærekraftig utvikling i barnehagenen_US
dc.title.alternativeHva vet barna om bærekraftig utvikling?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderJean Fabrice Mucyoen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal