Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorWaage, Synnøve
dc.date.accessioned2024-07-15T13:03:00Z
dc.date.available2024-07-15T13:03:00Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141294
dc.description.abstractIdentitet er et tema jeg brenner svært mye for, og identitet knyttet opp mot språk er verdifulle temaer som fortjener å bli belyst. Gjennom utdanningsløpet mitt har jeg lest mye interessant forskning om språk og identitet hos flerkulturelle barn. Jeg ønsker å finne ut mer om hvilken kunnskap barnehagelærere opplever at de har om adoptivbarn, ettersom dette er et svært lite belyst tema i utdanningen. Dermed blir formålet mitt med denne oppgaven å rette oppmerksomheten nettopp mot hvilken kunnskap barnehagelærere opplever de har om språk og identitet hos utenlandsadopterte barn, samt hvilken bevissthet de har rundt temaet. Adopterte barn er underrepresenterte i forskning og undervisning, og spørsmålet er om dette gjenspeiles hos barnehagelærerne, altså hva som er barnehagelærerens kunnskap og bevissthet hos denne gruppen barn. Dette resulterte i følgende problemstilling: «Hvilken kunnskap og bevissthet har barnehagelærere rundt temaene språk og identitet hos utenlandsadopterte barn?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleSprå k og identitet hos utenlåndsådopterte bårnen_US
dc.title.alternativeHvilken kunnskap og bevissthet har barnehagelærere rundt temaene språk og identitet hos utenlandsadopterte barn?en_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderSynnøve Waageen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal