Show simple item record

dc.contributor.advisorSalvesen, Paal Eckhoff
dc.contributor.advisorWiken, Line-Marie
dc.contributor.authorKongsvik, Thea Slettemoen
dc.date.accessioned2024-07-15T12:30:51Z
dc.date.available2024-07-15T12:30:51Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3141281
dc.description.abstractNår man spør foreldre og barn om hva barnet opplever i barnehagen er de mest gjengående svarene at barna leker og er med vennene sine (Østrem et al., 2009, s. 69). Det er også en enighet om at vennskap skaper trygghet og glede i barns liv (Utdanningsdirektoratet, u.å.). Det er altså en gjengående tanke at vennskap er et av de viktigste aspektene av barnehagen, i øynene til barna, foreldrene og fagfolk. Tidligere forskning viser at etableringen av interkulturelle vennskap i barnehagen er gunstig både for barns sosialisering og integrering, men at det også kan være med på å skape en følelse av tilhørighet til nærsamfunnet hos minoritetsforeldre (Eidsvåg, 2023). På bakgrunn av viktigheten av vennskap og det faktum at barnegruppene preges av et økende kulturelt mangfold, har jeg valgt følgende som min problemstilling: «Hvilken innvirkning kan interkulturelle vennskap ha i barnehagen?»en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for Barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleInterkulturelle vennskapen_US
dc.title.alternativeEn utforskning av interkulturelle vennskap i barnehagenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holderThea Slettemoen Kongsviken_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Navngivelse 4.0 Internasjonal