Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorMyrnes, Sara Hagen
dc.coverage.spatialNorway, Trondheim.en_US
dc.date.accessioned2023-10-17T08:44:46Z
dc.date.available2023-10-17T08:44:46Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3096898
dc.description.abstractTidlig i studieåret skjønte jeg at jeg ville fokusere på bærekraft på et eller annet vis i mitt bachelorprosjekt. Til slutt falt valget på at temaet for oppgaven skulle være “Bærekraftige måltider i barnehagen”. Grunnen til dette er at jeg selv vet hvor mange gode samtaler og stunder som ligger i måltidene i barnehagen. Her har man tid til å roe ned, prate sammen og lære av hverandre. På bakgrunn av dette ble jeg nysgjerrig på om barnehager griper denne stunden til å snakke med barna om bærekraft, om de selv ser hva som er bærekraft i måltidene og hvilket fokus dette har i planleggingen og gjennomføringen av måltidene. «Måltidene har ikke bare en ernæringsmessig verdi, men utgjør en helhetlig ramme med tanke på å utvikle barnas sosiale kompetanse, kulturforståelse og kunnskaper og holdninger til mat og drikke.» (Meld. St. 19, (2015-2016), 2016, s.41). Ut fra refleksjonene jeg har gjort meg om temaet jeg ønsket å skrive om og disse to utdragene fra Rammeplanen og Stortingsmeldingen “Tid for lek og læring - bedre innhold i barnehagen” har jeg kommet frem til min problemstilling: Hvilket fokus har barnehager på bærekraft i mat - og måltidsituasjoner?en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherDronning Mauds Minne Høgskole for barnehagelærerutdanningen_US
dc.rightsNavngivelse 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.no*
dc.titleBarnehagens arbeid med bærekraft i måltideren_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder©2023 Myrnes, S.en_US
dc.source.pagenumber36.en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Navngivelse 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Navngivelse 4.0 Internasjonal